[font family="Helvetica,Arial,sans-serif" size="24" color="0000FF" textshadow="0" alignment="center" weight="normal" style="normal" lineheight="110"]מיתוסים על שיווק בסלולר – נכון או לא נכון?[/font]
אנחנו ממשיכים בסדרת המאמרים שעוזרת לכם לזהות את ההזדמנות שמחכה לכם בשיווק בסלולרי ולהפיק ממנה מקסימום רווח בשביל העסק שלכם.
בהקשר לשיווק של הסלולרי אני נתקלת בסוגים שונים של בעלי עסקים .
[list style="bl"]
- כאלו שמסתכלים עליי כאילו אני לפחות חייזר שנחת הרגע מהחלל החיצון או קיללתי אותם באיזו קללה נוראית כשאני אומרת להם 'שיווק במובייל'.אין להם מושג על מה אני מדברת, והם גם מרגישים בנוח בעולם הישן כשהדברים מתנהלים כמו שהם תמיד היו רגילים. לבעלי עסקים מסוג זה אין מוטיבציה גבוהה מידי לשינוי והם בטוחים שאיכשהו הלקוחות ימשיכו להגיע בכל מקרה (והם טועים כמובן ועשויים לגלות זאת מאוחר מידי).
- ישנם בעלי עסקים דווקא שמעו משהו או קראו קצת על שיווק במובייל אבל הם חוששים מאוד מהטכנולוגיה הכרוכה בכך.
- ישנם בעלי עסקים שיש להם מודעות לחשיבות שילוב המובייל בשיווק ובתהליך מכירת המוצרים והשירותים שלהם, אבל חסר להם ידע בנושא והם אינם בטוחים כיצד מתחילים? כיצד עושים זאת בפועל?
- קבוצה נוספת של בעלי עסקים היא הקבוצה שנמנעת מהתמודדות עם נושא השיווק במובייל מנימוקים של: "זה יקר מידי", ו-"אין לי כסף" בשביל זה.
[/list]
היו כנים עם עצמכם וענו לאיזו מהקבוצות אתם משתייכים?
האמת היא, שזה לא באמת משנה לאיזו מהקבוצות אתם משתייכים משום שהשורה התחתונה היא, אם תשתיות השיווק בעסק שלכם עדיין אינן מותאמות לגלישה באמצעות סמארטפונים זה בעייתי כי אתם מפסידים קונים למוצרים ולשירותים שלכם.
הגיע הזמן לשנות את המצב הזה.
אתם ראויים להרוויח יותר, ולהצליח בדיוק כפי שאתם חולמים!
ושיווק במובייל יכול לעזור לכם להגשים זאת.
אני רוצה במהלך מאמר זה לתת לכם מספר כיווני חשיבה רעננים ולנפץ מיתוסים נפוצים בנושא השיווק במובייל, בתקווה להניע אתכם להתגבר על החששות ולקפוץ כבר ל"מים הדיגיטליים".
[list style="ry"]
- מיתוס נפוץ ראשון: "הגלישה באמצעות מובייל היא אופנה שתעלם בקרוב, בדיוק כמו טרנדים רבים אחרים שהלהיבו אותנו ונעלמו".מי זוכר את תוכנת המסרים המיידים ICQ ?או את מיי ספייס (MySpace) אותו אתר אינטרנט אמריקני שנחשב כרשת החברתית המקוונת המובילה ובשיאה הוערך בשווי של 12 מיליארד דולר?אולי אתם אומרים לעצמכם שגם הגלישה באינטרנט באמצעות הטלפונים החכמים היא איזושהי אופנה או טרנד חולף ולא יותר.ואם זה כך, אז מדוע עליכם להשקיע מאמצים בכדי להתאים את עצמכם לטרנד שכעת כולם מתלהבים ממנו, אבל מחר ייעלם מחיינו בדיוק כפי שהגיע אליהם?התשובה היא שתוצאות מחקרים וסקרים הבוחנים את דפוסי צריכת המדיה מראים בבירור על גידול משמעותי ברכישת מכשירי מובייל (Mobile) ושימוש בהם. וזוהי מגמה שאופיינית לעולם כולו ולא רק לישראל.
לכן, חשוב להפנים שהגלישה באינטרנט בסמארטפון היא ממש לא אופנה חולפת או טרנד שצפוי להיעלם. להיפך!
הצפי הוא לכך שבעתיד הלא רחוק בכלל יותר אנשים יגלשו באינטרנט באמצעות פלטפורמה סלולרית (מובייל, טאבלטים ומכשירים דומים), מאשר יגלשו באמצעות המחשב האישי הרגיל.
- מיתוס נפוץ שני: "הצרכנים הישראליים ממילא עדיין לא בשלים לקניה באינטרנט ולכן חבל להשקיע זמן וכסף בהתאמת השיווק שלי למובייל".דווקא המיתוס הזה היה נכון עד לשנים האחרונות אבל זה כבר מזמן לא המצב. בעבר, החשש של ישראלים לקנות נבע מסיבות של אבטחת מידע, חוסר מודעות, פחד מהשימוש בטכנולוגיה וחסמים פסיכולוגיים וטכניים נוספים.אבל אין ספק שהמצב כיום שונה לחלוטין ומעידה על כך העובדה שמספר החבילות שמגיעות לישראל נמצא בעלייה מתמדת בשנים האחרונות כתוצאה מהפופולריות המתעצמת של הקניות דרך האינטרנט.לפי נתונים שפורסמו בדו"ח ועדת רייך לבדיקת שוק הדואר בישראל, גדל מספר פרטי הדואר (מכתבים וחבילות) מחו"ל מ־19 מיליון ב־2009 לכ־36 מיליון ב־2013 — עלייה מסחררת של 90% שמרביתה מיוחסת לגידול במסחר האלקטרוני.בנוסף לשיפור מתמיד באבטחת תהליך המכירה באינטרנט, ובטכנולוגיה שמאפשרת לעשות אותו בנוחות, בקלות ובמהירות, המחאה החברתית אף היא שינתה את פניו של הצרכן הישראלי שנעשה מעורב ודעתני יותר, ולא חושש להשוות מחירים.קניות באינטרנט של כל מה שאפשר (תיירות, אופנה, אלקטרוניקה, מוצרי מידע, מזון ושתייה, פנאי ותרבות), נעשו לדבר של מה בכך. ולא נדיר לראות היום אפילו את בני הגיל השלישי מצטרפים לחגיגת הקניות באינטרנט.
- מיתוס נפוץ שלישי: 'צריך להיות לפחות מתכנתים בכדי לשווק במובייל משום שזה מסובך מאוד טכנולוגית".העובדה היא שיש כיום מגוון פתרונות טכנולוגיים המאפשרים לכם לשווק ולמכור יותר באמצעות מובייל, מבלי להשקיע בכך יותר מידי זמן או כסף.דוגמה לפתרונות כאלו הם תוספים שאתם מתקינים באתר שלכם והם הופכים אותו נגיש למשתמשי המובייל.זה דורש הורדה של התוסף, שמירתו והפעלתו. בדיוק כמו כל קובץ או תוכנה שהורדתם בעבר, ואין שום צורך להיות "גאוני מחשב" בכדי לעשות את הפעולות הללו.כך שאם יש לכם איזשהו חשש מההיבט הטכני אתם בהחלט יכולים להיות רגועים.פתרונות כמו עיצוב אתר אינטרנט למובייל או הקמת אתר אינטרנט ייעודי המותאם לסלולרי אכן עשויים להיות כרוכים בעבודה עם איש מקצוע מתחום התכנות, אבל יש לכם היום גם בתחום זה, שפע של אפשרויות לבחור מביניהן בטווח מחירים המתאים לכל כיס.
מיתוס רביעי ואולי הנפוץ ביותר הוא: "להתאים את השיווק שלי למובייל זה מאוד יקר וכעסק קטן לא אוכל לעמוד בזה'.
הפתרונות הקיימים היום להתאמת אתר האינטרנט שלכם, התאמת הדיוור במייל והתאמת דפי הנחיתה שלכם לגולשים במובייל מוצעים בעלות נמוכה יחסית שכל עסק קטן בהחלט יכול לעמוד בה.
למעשה, אציג בפניכם באחד המיילים הקרובים, פתרון כזה שאני פיתחתי, של תוסף וורדפרס המאפשר ללקוחות פוטנציאליים שלכם המשתמשים בסמארטפון למצוא אתכם, ליצור קשר ולהגיע אליכם בהקלקת כפתור אחת! פתרון זה עולה פחות מ-50 שקלים (מחיר השקה מיוחד) ודורש מספר דקות של עבודה ולא יותר מכך.
[/list]
אני מקווה שמאמר זה העביר לכם את שני המסרים העיקריים שרציתי להעביר לכם:
[list style="Check2blue2"]
- מסר ראשון – אתם יכולים וצריכים כבר היום, להשתמש במובייל בכדי למכור יותר מוצרים ושירותים. גם אם זה כרוך ביציאה מאזור הנוחות המוכר והרגיל שלכם.
- מסר שני – זה אפשרי! עומדים לרשותכם הרבה מאוד פתרונות טכנולוגיים אוטומטיים ופשוטים מאוד, שעוזרים לכם לעשות את ההתאמות הנדרשות בשיווק שלכם לעידן הסלולרי.
[/list]
במאמר הבא אציג לכם סיפורי מקרה ("קייס סטדי") של אנשים שהצליחו לעשות מהפך חשיבתי וגם מעשי בשיווק ובמכירה שלהם באמצעות המובייל, ונהנים מהצלחה של עלייה בכמות הלקוחות והכנסות העסק.
אם יש לכם שאלות והתלבטויות בנושא השיווק בסלולר, אם אתם רוצים לקבל מידע נוסף בנושא מרתק זה, או שאתם רוצים לשתף במחשבות שעולות אצלכם בעקבות סדרת הסרטונים והמאמרים.
אתם מזומנים לכתוב לי לדף הפייסבוק 'אינטרנט לעסקים'
https://www.facebook.com/internet4biz
רותי ניסנבאום בעלת אינטרנט לעסקים
פתרונות סלולריים שיווקיים והדרכות באתרי וורדפרס
נייד. 052-3852155