כיצד להתמודד בהשפעת ה-Mobilegeddon בדירוג האתר במנועי החיפוש
האם האתר שלך הצליח לשרוד את ה Mobilegeddon האחרון? אם אתה לא יודע במה מדובר, אין סיבה שתיכנס לפאניקה – אתה רואה שהצלחת לשרוד, אתה עדיין בחיים.
Mobilegeddon התחיל ב-21 לאפריל 2015, כאשר גוגל השיקה עדכון באלגוריתם החיפוש, מתוך שאיפה להעניק עדיפות לאתרים ידידותיים למכשירים סלולאריים, כאחד הפרמטרים למיקום האתרים בתוצאות מנועי החיפוש.
זמן קצר לאחר ההודעה הרשמית של גוגל, העדכון קיבל את הכינוי Mobilegeddon, שהוא שילוב של המילים "מובייל" ו "ארמגדון" מפני שהאלגוריתם החדש היה אמור לגרום לכאוס גדול בנוף דירוגי התוצאות.
אתר ידידותי לסלולרי הוא אתר אשר מציג את התוכן שלו על כל מכשירי כף יד באופן קריא וברור. גוגל החליט לתת עדיפות בתוצאות והתאים את עצמו למגמה, שבה יותר ויותר גולשים משתמשים בסלולרי כמכשיר העיקרי לגלישה באינטרנט. גוגל אישרה באופן רשמי, כי הסטטיסטיקות מראות שיותר ויותר חיפושים בגוגל מתקיימים בהתקנים סלולאריים מאשר במחשבים שולחניים.
ההשפעה של האלגוריתם החדש
כמה ימים לאחר עדכון האלגוריתם, הופיעו הרבה כתבות באינטרנט אשר טענו ש-Mobilegeddon לא היה שינוי כזה גדול. עם זאת, אלגוריתם חכם צריך זמן כדי להתיישר ולכן עכשיו, כאשר עברו כ- 4 חודשים מאז השינוי, ניתן לראות את גודל ההשפעה של Mobilegeddon על התוצאות האמיתיות של גוגל.
מחקרים מראים, שבחודש הראשון של שחרור האלגוריתם החדש, כמעט מחצית הדפים שלא הותאמו לסלולארי ירדו בדירוג התוצאות במנועי החיפוש. אנשי גוגל התריעו במרץ 2015 בכנס SMX במינכן שבגרמניה, שההשפעה של האלגוריתם החדש תהיה גדולה מההשפעה של פנדה ופינגווין, שהיו אלגוריתמים ששינו את פני האינטרנט. היום יש עדיין וויכוחים רבים האם אכן העדכון האחרון השפיע כמו פנדה ופינגווין.
נקודת המבט של המעצב החכם
התאמה לסלולארי לא חשובה רק בגלל התוצאות בחיפושים. מיקום טוב בתוצאות החיפוש מגדיל את מספר המבקרים ויחס ההמרה של האתר. לגורמים אלה השפעה ישירה על הרווח של האתר.
האם יש כאן נושא שיכול לעניין את מעצב האתר?
כן, מאחורי נתונים אלה, ידידותיות לסלולארי משפרת את חווית המשתמש. הקונספט של שיפור חוויית המשתמש הוא לב ליבו של עיקרון "mobile first design" (התחשבות בעיצוב למובייל לפני הכל).
כאשר מעצבי אתרים מעצבים בהתחשבות בגרסה הסלולארית לפני הגרסה השולחנית של האתר, הם צריכים לתת עדיפות לתוכן, להוריד את החומר המיותר ולהתמקד בפונקציונליות הליבה של האתר. גישה זו גורמת לחוויית משתמש טובה יותר, לא רק לגולשים ממכשירים ניידים, אלא גם הגרסה השולחנית של האתר טובה וקלה יותר לגלישה.
אם דירוג טוב יותר במנועי החיפוש לא מספיק מעורר השראה כדי להתאים את האתר, יש להתחשב בחוויית המשתמש, לפיה אתר שמעוצב לפי כל הכללים, יביא יותר הנעה לפעולה בתוך האתר. חשוב לזכור ששיפור בחוויית המשתמש גם משפרת את הדירוג של האתר בתוצאות מנועי החיפוש.
בחן את אתריך
כדי לשפר את חוויית המשתמש, הצעד הראשון הוא לבדוק את הידידותיות של האתרים שלך לסלולארי. אפשר לעשות זאת בקלות בכלי בדיקת התאמה למכשירים ניידים