אתר חברים הוא לא רק לקורסים
כאשר אני מגלה כלי חדש ולומדת אותו, אני תמיד שואלת את עצמי "מה עוד אני יכולה לעשות עם זה?". גיליתי דברים מדהימים, מערכת דיוור שהפכה למערכת תזכורות תשלום ללקוחות, מערכת ניהול לקוחות שבה אני שומרת את כל המידע אודות הלקוחות ואתר וורדפרס שבו אני רושמת את השעות החודשיות לחיוב ללקוחות.
וכך גיליתי שימוש נוסף לאתר חברים/קורסים.
כמי שעובדת לבד, תמיד קורצת לי המחשבה: מה יקרה אם אהיה חולה? מי יוכל להמשיך עם העסק שלי? מלטפל בלקוחות, לדעת על המוצרים והשירותים עד ההפעלה של מערכת הנהלת החשבונות.
ניסיתי לתעד אבל מצאתי שזה גזל ממני הרבה זמן וגם קשה לי לשמור על התיעוד מעודכן. בנוסף, התיעוד גזל ממני זמן במקום לעבוד ולפתח מוצרים אפשר לתעד כל הזמן.
בגלל זה כל כך שמחתי כאשר למדתי להשתמש בוידאו בעסק והשילוב שלו באתרים, במיוחד כאשר התחלתי לפתח אתרי קורסים. כאן החיבורים יצרו דברים מדהימים. והנה הם:
- תיעוד של תפעול האתר ללקוח. אני יושבת במחשב שלי, הלקוח במחשב שלו ואני מסבירה בעזרת וובינר. הכל מוקלט ומועלה למערכת הניהול של הלקוח ותמיד יכול לצפות בהסברים. לשימוש הזה הגעתי בדרך הקשה כאשר איבדתי לקוחה שמאד הערכתי. א' (כן, השם של הלקוחה מתחיל באות א) מעדכנת את האתר פעם בחצי שנה. לא עזר שאמרתי לה לכתוב פוסט שבועי או חודשי. כל פעם רצתה לכתוב משהו כאשר היא שכחה איך מעדכנים את האתר. כל פעם היה סיפור אחר, לא מוצאת את המחברת שבה רשמתי, המערכת מסובכת מדי (וורדפרס מסובך?), לא זוכרת את פרטי הכניסה לאתר, לא זוכרת את כתובת מערכת הניהול, לא מוצאת את הקובץ עם כל ההסברים ששלחת לי, הלך המחשב ולא היה לי גיבוי של הוראות העדכון. אין מה להגיד, הייתה יצירתית מאד בהמצאת סיבות. בגללה יצרתי פתרון שמאפשר לי ליצור דפי הסבר לכל לקוח וכל אחד רואה אותו במערכת הניהול שלו. עכשיו צריך רק לדעת להכנס למערכת הניהול.
מאז שהפעלתי את הפתרון הזה, ממש כיף לי. מספיק רק הסבר אחד, הכל מוקלט. ההסברים נעשים בעזרת תוכנת וובינר או בגוגל הנגאאוט וכאשר מסיימים את השיחה, ההקלטה כבר באוויר. נותר רק לקבל את הקישור ולהוסיף אותו לעמוד ההדכרות של הלקוח.
בנוסף, אני מכינה סרטוני הסבר כללייים ומכניסה בדפים של מי שמתאים לו, הלקוחות מבסוטים כי מקבלים הרבה יותר ערך ואני מבסוטית כי אני חוסכת הרבה בזמן!
את אותה לקוחה זה לא החזיר אבל לפחות למדתי מזה המון והכנסתי שיפורים. - תיעוד של פעולות בעסק שלי: כל מה שאני רוצה להסביר וניתן להקליט הוא מוקלט ונכנס לספריה מיוחדת. כאשר יש שינוי, לא מעדכנת, בקלי קלות מקליטה מחדש. אם יש לי וימאו, אני יכולה להחליף וידאו והוידאו החדש נשאר עם אותה כתובת כמו הוידאו הישן.
השבוע שמעתי הדרכה על מערכת תיעוד לארגונים גדולים. היום הטכנולוגיה התקדמה עוד יותר ובתוך המערכת אפשר לעשות קטגוריזציה, לתת הראשות לאנשים לפי הרבה פרמטרים, משהו באמת מדהים.
חלק גדול מהפונקציונליות נמצאת גם באתר חברים.
ניתן להכין מיני קורסים לפי תפקידים/מחלקות ולתת הרשאות להם. תחשבו כמה זמן נחסך כאשר מכניסים עובד חדש, כמה שעות עבודה של הדרכות על ידי אנשים מוסמכים. ובעיקר, המידע לא הולך לאיבוד!
כל כך קל היום להרים אתר חברים/קורסים, כל כך זול, שממש בזבוז לא לנצל את כל היכולות.
- בקלות מגדירים קבוצות
- מגדירים את המשתמשים (או מעלים רשימה של משתמשמים למערכת מקובץ אקסל)
- ניתן לעקוב אחרי השיעורים שכל גולש צפה בהם
- מעלים ומעדכנים בקלי קלות (כי דברים משתנים ואנחנו רוצים שהאתר תמיד יהיה מעודכן).
- כל אחד לומד בקצב שלו, אם משהו לא מובן אפשר לחזור על השיעור.
- העובד יכול לחזור על שיעור בכל רגע נתון, אם הוא לא ביצע את הפעולה הרבה זמן, לא צריך שיסבירו לו מחדש.
ומה אתכם? איך אתם משלבים את הכלים לשיווק העסק בתפעול העסק? ספרו לי, אשמח ללמוד מכם על עוד כמה רעיונות!