עסקים רבים מתלבטים האם לפתוח דף עסק בפייסבוק או להקים אתר אינטרנט, אך לקונפליקט זה אין תשובה חד משמעית. במצב אופטימאלי, ההמלצה היא שלכל עסק יהיה גם אתר אינטרנט, השער התדמיתי של החברה, וגם דף עסקי בפייסבוק, שיקדם ויתמוך בפעילות של אתר האינטרנט.
אולם, במידה ואתם מעוניינים לחסוך במשאבים והשנה הגעתם למסקנה שאתם מעוניינים להשקיע אך ורק באפיק שיווקי אחד, לפניכם מספר דברים שחשוב להביא בחשבון לפני שהחלטתם באיזה ערוץ וירטואלי לבחור באתר אינטרנט או בדף עסקי בפייסבוק.
שיקולים כספיים
נתחיל בשיקולים כלכליים. מבחינת עלויות, ההשקעה בדף עסקי לעומת אתר אינטרנט הינה מינורית ויכולה להיות אפילו חינמית.
כיום, כל אחד שיש לו חשבון אישי בפייסבוק (פרופיל משתמש) יכול לפתוח ללא עלות דף עסקי בפייסבוק, לתפעל אותו ולגייס דרכו אוהדים (לקוחות פוטנציאלים) לכל מיזם או פרויקט. בעזרת דף עסקי בפייסבוק ניתן לחבר לקוחות למותג – למוצר פיזי ושימושי כמו אופניים חשמליות, או להציע להם שירותים שונים כמו ייעוץ עסקי או טיפולי שיניים.
ההשקעה הכספית שמתלווה לעניין כרוכה באפליקציות, פיצ'רים ושדרוגים נילווים כמו למשל, מיתוג הדף, החלפת תמונת פרופיל והוספה של לשוניות ייעודיות בצד הדף (טאבים כמו לשונית ברוכים הבאים, לשונית קטלוג מוצרים ועוד) יעלו לכם כסף אך ניתן להשיגם בסכומים לא גבוהים דרך חברות שמתמחות במיתוג דפי פייסבוק או מתכנתים ומעצבים עצמאיים. אתר אינטרנט לעומת זאת מלווה בהשקעה רבה גם כשמדובר באתר שאתם בונים בעצמכם בממשק ידידותי. עליכם לזכור שתהליך העיצוב וההקמה לצד אחסון ורכישת דומיין עולים כסף ודורשים תחזוקה לאורך זמן, כך שאתר אינטרנט עולה לכם כסף לאורך זמן בניגוד לדף עסקי בפייסבוק שעלותו היא חד פעמית (במידה והשדרוג הוא חד פעמי ולא תקופתי וגם זה לפי בחירתכם).
משחקי כוח
מבחינת שליטה בתכנים ובעיצוב ובפעילות השיווקית שלכם באינטרנט, אתר האינטרנט שלכם נתון יותר לשליטתכם מאשר דף הפייסבוק העסקי שלכם. זכרו שפייסבוק הינה פלטפורמה בה כל אחד יכול לפתוח דף עסקי שהינו בשליטת פייסבוק, כך שהרשת החברתית הגדולה בעולם יכולה להכיל לפי החלטותיה שינויים סגנוניים או טכניים על הדף העסקי שלכם בלי לקבל את רשותכם.
כמו כן, האוהדים שלכם הם לא לקוחות רשומים בניגוד לאתר שלכם בו אתם יכולים לנהל רשימת תפוצה מסודרת שכרוכה בהרשמה לאתר, ושנתוניה נשמרים אצלכם. בנוסף ישנו היתרון שכל שינוי ותחזוקה באתר האינטרנט שלכם הוא תחת שליטתכם או בא מטעמכם.
כך למשל, תוכלו לשלוח לרשימת התפוצה של אתר החברה שלכם הצעות אטרקטיביות כמו ביטוח נסיעות משתלם, מבצע שאסור לפספס, מחירי סוף עונה למוצר כלשהו, ועוד.
תקשורת ישירה או עקיפה
לפייסבוק יש יתרון שהוא מאפשר לכם תקשורת ישירה עם לקוחות, אתם יכולים לקבל מהם פידבקים מהירים, להגיב וליצור איתם קשר אישי יותר בניגוד לאתר אינטרנט שלא תמיד מאפשר לכם לזהות את הלקוחות שלכם או להכיר אותם בשם ובתמונה. לפייסבוק יש יכולת להציג אתכם בצורה אינטימית יותר בפני הלקוחות שלכם כשהעסק שלכם "מדבר" אליהם בפייסבוק בעוד באתר האינטרנט מדובר בקשר פורמאלי יותר.
איך תרצו למתג את עצמכם?
ניתן לאמר ששתי הפלטפורמות הן אתר אינטרנט והן דף עסקי בפייסבוק מסייעים לשיווק שלכם. באתר האינטרנט תוכלו להעניק מבט רחב יותר עליכם, על המוצרים שלכם, ליצור כמה שיותר דפים, לשלוט בקישורים ובויז'ואלים ובסגנון של הדפים. בפייסבוק יכולת הגמישות שלכם מוגבלת יחסית, ועם זאת דרך הרשת החברתית תוכלו להגיע ליותר אנשים ובצורה אישית יותר. תמיד טוב להתחיל בפייסבוק במידה ואין כרגע תקציב לאתר.