
נדמה לנו שכאשר מישהו מפרסם שפיתח מוצר מסויים שהוא ה"אמא" של כל המוצרים, זה יתאים כפתרון לעסק שלנו. אבל, גיליתי עם הזמן שזה לא תמיד עונה לציפיות שלנו.
בתחום שבו אני נמצאת זה קורה לי כל הזמן. לדוגמה: אתן דוגמה על מערכות שאני מתמחה בהם: מערכות וובינר ומערכות דיוור. במערכת וובינר מקצועית שלה משתמשים רבים, רשימת השאלות של הגולשים כוללת רק את השם הפרטי של הגולש ללא שם המשפחה וללא כתובת מייל. משמעות הדבר היא שלא נוכל ליצור קשר עם גולש מתעניין לאחר סיום הוובינר. דוגמה נוספת היא מערכת וובינר אחרת אשר מאפשר לייצא לקובץ את רשימת הפונים ואת השאלות לקובץ שהוא רק לקריאה בלבד שלא ניתן לעבוד עליו ולערוך אותו, אפילו לעדכן את פרטי את המעקב של הטיפול במתעניין.
נעבור למערכות דיוור. לקוחה ביקשה ממני לערוך השוואה בין מספר מערכות דיוור הנפוצות בשוק הישראלי. לגבי מערכת מסויימת הצעתי ללקוחה להירשם למערכת ללא בדיקה מתוך ידיעה שבמערכת הזו עובדים מקצועיים תותחים בתחומם. הלקוחה התעקשה לבדוק את המערכת והדגישה "לא נותנים כרטיס אשראי עד שלא בודקים". כאשר בדקתי את המערכת שלגביה היו המלצות מצויינות, חשכו עיניי: גיליתי מערכת שעובדת עם ממשק פרימיטיבי וישן ושאינה מאפשרת את האפשרויות שמערכות אחרות מאפשרות כבר שנים רבות.
כאשר מדובר במערכות דיוור או מערכות וובינר אין לי שליטה רבה על אופן העבודה ואני נמצאת נתונה בחסדיהם של החברות השונות. אבל, כאשר מדובר בהתאמת אתר קורסים יש לי כלים שבעזרתם אני עוקפת את המגבלות של המערכות השונות, כל זאת בתנאי שהן בנויות מלכתחילה עם הרכיבים הנכונים.
מה שמנחה אותי היום בבניית אתרי קורסים
כאשר התחלתי לבנות אתרי קורסים מבחר הפתרונות לא היה גדול. הלכתי לפי ההמלצות של המומחים וזאת הייתה החלטה טובה. בהתחלה לא היו לי דרישות מיוחדות אבל, עם הזמן, גם לי וגם ללקוחות היו דרישות נוספות ומגוונות. אומרים ש"עם האוכל בא התיאבון", בהתחלה רוצים: להציג קורסים במערכת מאובטחת ועם הזמן מגיעות מגיעות דרישות נוספות.
לפני שנתיים וחצי הגיע אלי לקוח עם דרישות שלא האמנתי שאוכל לעמוד בהם. מה שעבד לטובתי הוא שהמערכת שאיתה אני עובדת כתובה בצורה נכונה, שאפשרה לי "להשתולל" ולהתאים את האתר לדרישות היחודיות שלו. הלקוח היה כל כך מרוצה, שהציע התאמה של המערכת לחברה גדולה. לאחר ההצלחה עם הלקוח המקורי היה לי ביטחון שאין אתגר מקצועי באתר קורסים שלא אוכל לעמוד בו. העבודה מול החברה הגדולה הייתה מאתגרת במיוחד לאור דרישות מאד ייחודיות ומורכבות שלשמחתנו גם בזה עמדתי לשביעות רצון החברה.
את כל הפיתוחים עשיתי על מערכת ווישליסט ממבר (Wishlistmember) שהיא בין החלוצות במתן פיתרון התאמת אתר וורדפרס לאתר קורסים.
למה אני ממשיכה לבנות אתרי קורסים מבוססים בווישלסט ממבר? כי זאת מערכת יציבה, יש לה כלים מצויינים למעקב על ההרשמות לקורסים, היא מצויינת בהגנת התכנים ובעיקר, כי כתובה ומתועדת היטב וזה מאפשר לי להתאים אותה לדרישות הלקוחות.
תקציר המאפיינים של מערכת Wishlistmember
והנה כמה דברים שחסרים במערכת Wishlistmember
בגלל שווישליסט ממבר לא נתן פתרון מושלם, חיפשתי תוסף אשר יאפשר לי לתת מענה מקצועי הולם לדרישות הלקוחות. מה שהוספתי זה תוסף אשר מתאים את האתר ל- Learning Management System (מערכת לניהול למידה).
לכל לקוח אני מתאימה את דרך ההרשמה לאתר. זה תלוי גם בהשקעה באתר אבל גם בהתאמה לאסטרטגיה של העסק.
הנה רשימה של פיתוחים לאתר קורסים:
הפיתוח הזה מילא אותי בגאווה, הרגשתי שיש לי כאן פתרון מצויין. ההוכחה הייתה ההצלחה של הלקוחות להם בניתי או שדרגתי להם את אתר מבוסס על הפיתוח שלי.
זה היה השלב שבו צירפתי את עסק שלי לסליקת כרטיסי אשראי. לקחתי את הפיתוחים הקודמים והתחלתי לשחק כמו בלגו. הראש שלי היה במהלך שביעי, הרעיונות של מה שאפשר להכניס למערכת וגם מציאת הפתרונות לדרישות הלקוחה המשוגעת הוותיקה (אני).
חשוב לי שהפתרון שאני מציע ללקוח יהיה:
מי שמתלהב כמוני מהפתרון הזה מוזמן ליצור איתי קשר.
אם כבר יש לך אתר קורסים עם פוטנציאל ואתה מבין שאפשר לשפר אותו, אל תחכה, מגיע לך אתר מקצועי!!
ומהו הדובדבן שבקצפת באתרים?
עם האפשרויות שיש היום, אני משוכנעת שדפי המכירה והנחיתה צריכים להיות בתוך האתר ולא במערכות חיצוניות.
זאת הסיבה שאני משלבת את התוסף אלמנטור פרו בתוך אתרי הקורסים.
זאת כחלק מהמחויבות שלי שאתרי הקורסים של לקוחותי יהיו בעלי אפשרויות רבות לקידום העסק.
רוצים פרטים נוספים? כתבו לנו ונקבע שיחה.
נחשפתי למשהו חדש שלא ידעתי עליו
גרם לי לשלם המון במקומות הלא נכונים
שניצלו חוסר ידע וגבו כסף רב
שמחה לשמוע. כואב לי כאשר אני רואה שבונים אתרי קורסים, נותנים ציפיות לאנשים כאשר אין הרבה סיכוי לתוצאות טובות.
ממש פתח בפני אופקים חדשים