גולשים רבים שבילו זמן רב ברשת האינטרנט והתמקצעו בתחום, גילו שהם יכולים להפוך את התחביב לעיסוק, ולהתפרנס ממה שעד כה היה תחום עניין בלבד.
בשנים האחרונות עלה הביקוש לעובדי מדיה חברתית, אנשים שרישתו את עצמם היטב ברשתות חברתיות, מכירים את כללי המשחק, יודעים כיצד להעביר מסרים נכון, להניע את המקושרים שלהם לפעולה ולשווק בצורה חברתית.
ברשת החברתית יש כוח עצום לאלה שלהם הרבה חברים ולמי שמיתג את עצמו כמוביל דעה. כל מי שהסטטוסים שלו מקבלים הרבה לייקים או תגובות, שהחברים שלו ברשת מחפשים ממנו המלצות או מגיעים בעקבותיו לדפים עסקיים, נחשב לסוג של גורו ברשת החברתית ולו השפעה עצומה.
מי יכול להתאים לעבודת שיווק בפייסבוק?
מי שמקושר או אוהב את סגנון הפעילות במדיה החברתית, בעל אינטראקציה גבוהה, מהירה ומיידית, יוכל בהחלט לשקול להשתלב בעבודה בשיווק בפייסבוק. זו עבודה דינאמית ומגוונת ועוסקת באנשים, אך בניגוד למשרה פרונטאלית עם לקוחות, כאן יושבים מול מחשב, והתקשורת נעשית דרך מילים כתובות.
לעבודה זו יש עוד יתרונות: היא נוחה, השעות הגמישות ולא צריך לזוז מצד המחשב (והיום גם ניתן להתחבר לפייסבוק מכל סוללרי באפליקציה ישירה). כך יכולים אנשים רבים לעבוד בתחום זה בזמן שנוח להם ובקצב האישי שלהם.
עם זאת, מדובר בתפקיד מאתגר במיוחד, כיוון שקשה מאוד לייצר קשרים חברתיים חזקים דרך מדיה חברתית, אין קשר אישי, ולמעשה מי שאתם און ליין ומי שאתם במציאות יכולים להיות אנשים שונים לגמרי. בשיווק בפייסבוק, הדמות הוירטואלית שתאמצו לעצמכם היא זו שתקבע את ההצלחה שלכם בתחום.
יש מספר תפקידים שתוכלו למלא בשיווק בפייסבוק, תוכלו להציע שירותים חיצוניים לעסקים או להשתלב במקום עבודה בתפקיד הספציפי. כך, אם אתם בתחום השיווק של בית השקעות, תדעו איך להעביר מסרים המתאימים לפייסבוק על ניהול תיקי השקעות למשל.
התמחות בשיווק בפייסבוק
אם תרצו להתמחות בשיווק בפייסבוק, חשוב שתתנסו קודם כל בפתיחת פרופיל אישי וגיוס חברים, מיתוגכם דרך החברים ורק לאחר מכן תוכלו להציע שירותי שיווק בפייסבוק לעסקים.
כך למשל, תוכלו לעסוק בפתיחת דפי עסק (pages) לחברות, עסקים, עמותות, מותגים, מומחים.
שיווק עסקי בפייסבוק מצריך זמינות גבוהה יחסית, כדי לתת מענה ללקוח (העסק אותו אתם מייצגים) ומענה לאוהדים (לקוחות העסק). מדובר בעבודה המשלבת בין שיווק באינטרנט לקשרי לקוחות, כיוון שהפלטפורמה הזו מתווכת בין העסק ללקוחותיו ולהפך בדרך יצירתית. תצטרכו להיות ייחודיים ומעניינים כדי למשוך אוהדים מרחבי העסק שיבחרו ללחוץ "אהבתי" לדף העסקי וכמובן לשמר אותם על ידי יצירת עניין מתמשך בדף העסקי. העוסקים בתחום, משתמשים הרבה בכישורי קופירייטינג כדי לכתוב סטטוסים מעניינים וזקוקים לאיש קשר בתוך החברה (אם הם מיקור חוץ) כדי לתת מענה מדויק ומקצועי ללקוחות ששואלים שאלות דרך הדף העסקי.
התמחור של פעילות זו יכול להיות גלובלי, תשלום ניהול חודשי קבוע לדף או לפי עדכון בהתאם לרצון העסק ועד כמה הוא רוצה להיות פעיל בפייסבוק.
לסיכום, תחום השיווק בפייסבוק הפך למקצוע מבוקש ביותר. אם אתם מעונינים להשתלב לעסוק בתחום, אך מרגישים שאין לכם מספיק ידע או ניסיון, תוכלו למצוא לא מעט מסגרות לימודים בהם תוכלו לגלות את כל סודות המקצוע.
כתבה: שירה דרורי