חושב שיש לך מה להגיד? ערוץ טלויזיה פרטי באינטרנט יכול להיות דרך מצוינת להתחיל ולהפיץ את הבשורה שלך לעולם. ערוץ כזה יהיה נגיש לכל אחד מכל מקום בעולם, שיש לו חיבור לאינטרנט. בין אם אתה רוצה לקדם את העסק שלך, להשמיע את המוזיקה שאתה עושה או לדבר על הנושאים שמעניינים אותך, הערוץ הזה יכול לסייע לך. זה אפילו לא מסובך.
שאלות שצריך לענות עליהם לפני שמתחילים
- מה הם הצרכים שלך – האם אתה רוצה לעשות שידורים חיים? האם אתה רוצה ליצור ארכיון של שידורים שיהיה נגיש לצפייה לפי בחירה? האם אתה רוצה שהערוץ שלך יהיה תמיד אונליין (סטרימינג), גם כשאתה לא משדר חי? ערוץ טלויזיה בסטרימינג מאפשר צפייה בדומה לטלוויזיה הרגילה, כלומר, יש בו רצף של שידורים, כך שכל אדם שייכנס לערוץ שלך תמיד יוכל לצפות בתכנית כלשהי. צפייה לפי בחירה היא שיטה שונה: הצופה הוא שבוחר מה לראות לפי רשימת תכניות שנמצאת בערוץ שלך, בדומה ל-VOD.
- מהן היכולות שלך – האם יש לך כבר סרטי וידיאו מוכנים או שאתה צריך ליצור אותם? אם אתה עושה אותם בעצמך, תצטרך להקים סטודיו קטן בביתך.
- האם יש לך אתר משלך – ניתן לשדר גם מתוך אתר שלך וגם מתוך אתר שנמצא באתר החברה שמספקת לך את התשתית.
התשתית לשידור הערוץ
כדי לשדר מערוץ פרטי באינטרנט, צריך להתחבר לשירות של חברה המספקת תשתית לשידור כזה. התשלום הוא חודשי ונע בין כמה עשרות שקלים לכמה מאות שקלים בחודש, תלוי באופן השידור שלך – שידור רצוף בסטרימינג, שידור חי או שידור לפי בחירה. יש עשרות חברות כאלה ורובן מאפשרות לך לפתוח את הערוץ שלך על גבי האתר המשותף שלהן, בדומה לאתרי הבלוגים. בהתאם לסוג השידורים שתרצה להציג, תצטרך לרכוש ציוד מתאים. אם מדובר בהשקעה עבור העסק שלך, הבנקים ישמחו לתת לך הלוואות שיקדמו אותך בדרכך להצלחה.
סרטי וידיאו מוכנים או שידור חי
בערוץ הטלויזיה הפרטי שלך באינטרנט תוכל לשדר שידורים חיים שאת זמן השידור שלהם תפיץ לקהל היעד שלך לפני השידור. בנוסף, תוכל לשדר באופן רציף תכניות שצילמת וערכת קודם ולאפשר גישה לתכניות שכבר שודרו. שידורים חיים נועדו לתת לצופים את ההרגשה שהם שותפים למשהו שקורה בזמן אמת, ואם כבר יש לך קהל אוהדים, נוצרת אצלם ציפייה לקראת שעת השידור. בכל מקרה, מומלץ לשלב בין כל האפשרויות, כך שהערוץ שלך יתאים לכולם.
תוכן שיווקי בדרך אחרת
ערוץ פרטי יכול להוות אמצעי שיווק מתוחכם יותר. במקום שיווק ישיר, תוכל להפיק סדרה של תכניות שהתוכן שלהן קשור לעסק, ולכן יעניין את קהל היעד שלך. למשל, אם סיימת לימודי מנהל עסקים ואתה מנהל חברה לייעוץ עסקי, תוכל לשדר סדרת תכניות שעוסקת בשיטות שונות של ניהול ושיווק. הצופים יהיו מרוצים מהידע שהעברת להם ובעת הצורך יזכרו את השם שלכם כיועצים טובים.
התכנית שלך
אם קרה לך שצפית בתכניות אירוח ולא הבנת מה כל כך מעניין באנשים שהוזמנו לדבר בה, זאת ההזדמנות שלך ליצור את התוכן שיעניין אותך ואת החברים שלך, ומי יודע, אולי גם עוד הרבה אנשים יצטרפו למעגל.