עולם האינטרנט, וספציפית התחום של שיווק באינטרנט, משתנים כל הזמן ובקצב מסחרר. מנקודת מבטם של בעלי עסקים המעוניינים להישאר מעודכנים ובחזית עולם השיווק המודרני, קיים צורך מהותי להתאים את מערך השיווק והפרסום שלהם להתפתחויות הטכנולוגיות האחרונות, המשנות כאמור כליל את חוקי המשחק לעיתים תכופות.
ההתפתחות החשובה האחרונה שחווינו בתחום זה היא של הסמארטפונים, והגלישה הסלולארית בה משתמשים כיום מיליונים רבים של אנשים בכל רחבי העולם. מי שמעוניין להמשיך ולהפיק את המרב האפשרי מתחום השיווק באינטרנט, חייב לבצע את ההתאמה הנדרשת וליצור גרסה לאתר שלו המתאימה גם לגלישה סלולארית. לאתרים המותאמים לסלולאר יתרונות רבים וברורים, אך אחד החשובים שבהם הוא כי הם מאפשרים שיווק ישיר בזמן אמת, וזאת במובן מילולי יותר ממה שהיה אי פעם בעבר.
רואים מאזדה על הכביש ואוטומטית מגיעים לאתר היבואן – שיווק ישיר בזמן אמת
אז למה בעצם הכוונה ב – "שיווק ישיר בזמן אמת"? הפלאפונים החכמים מאפשרים כיום צורת שיווק ישירה ומהירה, אשר לא הייתה קיימת בעבר בשום צורה.
ניקח לדוגמה מצב בו אנו נוסעים ברכב על הכביש, ומתעניינים ברכב מאזדה הנוסע לפנינו. אנחנו כבר לא חייבים לחכות אפילו שנייה אחת על מנת לספק את יצר הסקרנות שלנו ולברר אודות רכב זה את כל הפרטים שמעניינים אותנו (כמובן שהנוסעים האחרים ברכב יבצעו את החיפוש בסמארטפון, ולא חס וחלילה הנהג בעצמו!…). בתוך חצי דקה מהרגע שבכלל שמנו לב למוצר מסוים (במקרה זה – רכב מאזדה…), אנחנו יכולים כבר לגלוש באתר של היבואן של מוצר זה ולקבל את כל הפרטים והמידע הרלבנטי עבורנו.
כאשר מביטים על אותה סיטואציה מנקודת המבט של בעל העסק (חברת מאזדה במקרה שלנו), אסור לוותר על האפשרות לחיבור מידי וישיר בין לקוחות פוטנציאליים ובינינו. אם הלקוח לא יוכל להגיע ישירות מהסמארטפון שלו לאתר של חברת מאזדה, הוא לא יחכה יותר מדי בטרם יפנה לאתר של יבואן אחר אשר כן מקבל לחיקו גולשים סלולאריים. אם אנחנו לדוגמה מביעים עניין גם במאזדה אך גם בדגם יונדאי I20 שאנחנו רואים לצדנו, אך רק לאחד מהם אתר המותאם לגלישה סלולארית, נפנה אליו כמובן, ונשאיר את השני מאחור.
הדוגמה שהבאנו כאן היא מעולם הרכב, אך ברור כי היא תקפה גם לגבי כל תחום אחר. כל מוצר או מותג שאנו רואים ברחוב, בכביש או בכל מקום אחר אליו אנו מגיעים, יכול להיות משווק בצורה ישירה ונוחה באמצעות אתרים המותאמים לסלולאר. אם בעבר היינו צריכים לחפש את בית העסק עצמו או את מספר הטלפון שלו על מנת לברר פרטים נוספים אודות מוצר מסוים, ולאחר מכן נאלצנו לחכות עד שנגיע הביתה על מנת לבדוק באתר האינטרנט, כיום לא צריך לחכות אפילו שנייה אחת. בהנחה שלחברה המשווקת את אותו מוצר יש אתר המותאם לגלישה סלולארית כמובן…