הזמינו אתכם להשתתף לכנס אינטרנטי? אתם על המפה!
כללים שיעזרו לך להחליט מתי לקבל את ההצעה ומתי לא
אני זוכרת בפעם הראשונה שהזמינו אותי, הרגשתי מצויין, השם שלי כבר מוכר, אני בפריצת דרך של העסק.
אבל התלהבות לחוד ומציאות לחוד. מסתבר שאותה פעילות כמעט ולא הביאה לי שום חשיפה לעסק, אומנם קיבלתי לידים אבל הם היו לא ממוקדים. הבנתי שאפשר להשתתף ….קיבלתי לידים לא ממוקדים והבנתי שאפשר להשתתף באירועים של הרבה משתתפים אבל לא בכל מחיר.
הנה חלק מהבעיות שהיו בהשתתפות הראשונה שלי באירוע של הרבה מרצים:
- במקום להציג סרטון ייעודי לכל מרצה, הכינו סרטון אחד ארוך עם 4 הרצאות בנות שעה ואותי הכניסו בשעה האחרונה. אני כמעט בטוחה שלא היו צפיות בהרצאה שלי L
- חילקו את כל הלידים לכל המרצים אבל מפני שההרצאות היו מתחומים מגוונים קיבלתי לידים לא ממוקדים שנמחקו מהר מאד מהרשימה שלי.
- אפשרו הרשמה למתנות, למרות שהמתנה שלי הייתה מצויינת, בקושי קיבלתי הרשמות.
- בעמוד התודה לאחר ההרשמה, מארגן הכנס פרסם מוצר שלו. הרגשתי מרומה, אני הזמנתי את הרשימה שלי להירשם לאירוע והוא ניצל את הבמה כדי לפרסם את המוצרים שלו. כאשר אמרתי לו שזה לא מקובל עלי התשובה שלו הייתה: אני ארגנתי את האירוע, אני קובע את הכללים. לפי דעתי, הוא היה אמור להודיע ולהסביר לי על זה.
הבנתי שלהשתתף באירוע של הרבה משתתפים זה חושב אבל שאני צריכה לבדוק מה התנאים כאשר מזמינים אותי להשתתף ואני לא משתתפת בכל מחיר.
כמה חודשים לאחר מכן, פנתה אלי חברה וביקשה ממני עזרה בארגון מולטי וובינר. בדקנו את המערכות/תוכנות שהיו בשוק ולא מצאנו שום דבר שהתאים לדרישות שלנו. היה לנו ברור שאנו צריכות לכבד את המרצים, לתת להם את החשיפה המכסימלית ואת האפשרות שירשמו כמה שיותר למתנות שלהם. רק ככה הם יפרסמו את האירוע ויביאו הרבה גולשים. הכנס היה כנס על הפרעות קשב וריכוז והחוויה הייתה מדהימה. המרצים שיתפו פעולה, הרגישו שיש כאן מצב של WIN-WIN-WIN ופרסמו את האירוע בהרבה ערוצים.
בעקבות זה בניתי מערכת לניהול מולטי וובינרים שבעזרתה הופקו כנסים גדולים בארץ כולל כנס גדול מאד שאני הפקתי "וורדפרס לעסקים" באפריל 2014.
הכנסתי למערכת פיתוחים מיוחדים אשר הגדילו את כמות הנרשמים, המערכת הייתה מותאמת לסלולרי (באותה תקופה אף אחד לא דאג לזה). הכנסתי אפשרות למדוד את אחוז הנרשמים מהסלולרי וראיתי שבנושאים של התפתחות אישית, קרוב ל- 40% מהנרשמים נרשמו מהסלולרי. דווקא בכנס שלי בנושא של טכנולוגיה, ההרשמות מהסלולרי היו בסביבות 25%. בנוסף, דאגתי שרישום אחד יספיק ולא יהיה צורך להירשם למערכת הוובינר, היה לי חשוב לראות בקלות כמה נרשמו מכל מרצה כדי לעקוב אחרי המרצים ולהיות עם יד על הדופק על ההרשמות מכל מרצה. חשוב לעודד את המרצים אשר מביאים הרבה צופים לאירועים ולתזכר את אלה שעדיין לא דיוורו.
הרבה גולשים נרשמו לאירועים ונחשפו לתכנים. תוך שנה וחצי השוק השתנה והיום נרשמים הרבה פחות לאירועים. באפריל השנה הפקתי יחד עם איריס אבידן כנס הצלחה עסקית 2015. השתתפו בו הרבה מרצים מוכרים, דאגנו לקשר טוב איתם, דאגנו לחשוף אותם ולהביא הרבה לידים למתנות שלהם. לאיריס יש כישרון כתיבה, אני דאגתי לנתונים והיא דאגה למיילים תכופים למרצים. היה יותר קשה להביא מרצים להשתתף והיה קשה יותר להשיג הרשמות לכנס והיינו צריכות לעבוד קשה יותר מאשר בשנה קודמת. הבנו שהסוד הפעם להצלחה שלנו יהיה אחר – כדי שנצליח ונביא הרבה הרשמות לכנס הבנו שהפוקוס צריך להיות עם המרצים….– אם זה בסדר מבחינתך.
בכל זאת, כדי להצליח היה ברור לנו שהפוקוס צריך להיות על המרצים. מרצה אחד במיוחד, אשר נכווה באירועים קודמים, נתן לנו הרבה טיפים כאשר סיפר על האכזבות שלו על הארגון של אירועים קודמים שבהם הוא השתתף. חלק מההערות היו דומות לאלה שאני חוויתי באירוע הראשון שבו השתתפתי וזה חיזק אצלי את העובדה שצריך לדאוג למרצים כי הם אלה שיביאו הרבה הרשמות, יחשפו את האירוע ברשתות החברתיות ובעיקר יכינו תכנים איכותיים ומעניינים. באותו אירוע השתמשנו בהרשמה בקליק למתנות (עוד מעט אסביר מה זה) אבל לא מדדתי את ההקלקות ולא ידעתי האם זה מביא ליותר הרשמות למתנות.
לפני כמה חודשים התחלתי לעבוד על פרוייקט מיוחד עם מספר נשים מדהימות שמשווקות באינטרנט. הן לא הכירו אותי ולא הבינו את ההסבר שלי כאשר אמרתי להן שיש לי כלים להביא יותר הרשמות מאירוע של הרבה מרצים (מה לעשות, אני טכנית מאד, קשה לי להסביר את הרעיונות והפיתוחים שלי :-). הפרוייקט היה מיוחד, לכל אחת היו קשרים רבים עם משווקים אחרים באינטרנט וזה אפשר לעשות אירוע גדול שכמותו לא ראו בארץ. לי היה ברור שהאוטומציה שפיתחתי באירועים הקודמים תהיה חיונית בפרוייקט בגודל כזה. היה חלום להביא 100 מרצים לאירוע ותוך כמה חודשים ראינו שזה היה אפשרי.
התחלנו את הארגון בשיחות בגוגל הנגאאוט, הקלטנו אותם כדי שמי שלא יכול להשתתף יוכל להתעדכן. עבדנו עם מסמך משותף ב- GOOGLE DRIVE כדי לרשום את המטלות, את הכתובות של עמודי ההרשמה והאתר של הכלים השונים ואת רשימת המרצים שאנו צריכים ליצור קשר איתם ולרשום האם הם משתתפים או לא. פיתחנו קודים של צבעים כדי לדעת מי יוצר קשר עם מי, מי משתתף, מי שלח חומרים. לפרוייקט בגודל כזה צריך להתארגן, קל מאד ללכת לאיבוד ולאבד שליטה.
פיתחתי טופס מיוחד לרישום המרצים כדי לרכז את ההרשמות ולוודא את תקינות הנתונים שנשלחו. ברגע שזה מאורגן בטופס המרצים יודעים בדיוק אילו נתונים צריכים להשלים.
דאגתי לפיתוחים מיוחדים כי זאת הזדמנות לראות מה הגולשים מחפשים, ואספנו נתונים על:
- מספר ההרשמות מכל מרצה
- מספר ההרשמות הכללי
- מספר ההרשמות למתנות השונות
- מספר ההרשמות לנושאים השונים
לבסוף, העברנו את הנתונים למערכת הדיוור לאחר שהפעלנו כמה נוסחאות באקסל כדי לתת למרצים נתונים אודות ההרשמות שלהם ולעודד אותם לפרסם את האירוע בערוצים נוספים.
עבדנו קשה מאד, כמעט חודשיים עבדתי רק על האקדמיה, על ההתאמה של הטפסים של המרצים כדי שיקבלו יותר הרשמות למתנות שלהם, להסביר איך צריכים לארגן את השיווק שלהם במיילים כדי לקבל יותר חשיפה.
כאשר התחלנו לנתח את הנתונים, נדהמנו מהתמונה שהתקבלה. אנשים נרשמו דרך מרצים שעוסקים בנושאים מוסיימים אבל הורידו יותר מתנות של נושאים אחרים. יותר מ-9000 נרשמים מאפשרים לנו להבין מה הגולשים מחפשים באינטרנט וככה לדייק את הפעילות שלנו ושל משווקים אחרים.
קיבלנו הרבה מכתבים מהמרצים ששיתפו אתנו את שביעות רצונם מתוצאות האירוע, הרבה מרצים קיבלו מעל 200 הרשמות למתנות שלהם, מרצה אחת עברה את ה- 400 הרשמות למתנה שלה.
כל זה חיזק אצלי את התמונה שצריך לדאוג למרצים, הם כאן המפתח להצלחת האירוע.
עשינו ניסוי של הקלת תהליך ההרשמה. קישור ההרשמה כלל את המייל והשם של הגולש. עמודי הנחיתה שאיתם עבדנו יודעים לקרא את הפרטים של הגולש משורת הכתובת ומציבים אותם אוטומטית בטופס ההרשמה. למרות שהמרצים עבדו עם מערכות דיוור שונות, אפשרנו לכל אחד לקבל את קישור ההרשמה המתאים למערכת הדיוור שלו. תחשבו כמה קשה להשלים טופס בטלפון שלולרי, ברגע שהטופס כבר כולל את הפרטים, רק נותר להקליק על כפתור השליחה והגולש כבר רשום למערכת.
היה כיף לקבל מכתבים ממרצים משתתפים אשר הודו לנו על הזדמנות לקבל לידים ממוקדים. ההרשמה בקליק למתנות דורשת יותר עבודה מסתם להכניס קישור לעמוד הרשמה אשר מוציא את הגולשים מהמערכת וחלקם כבר לא חוזרים. כפי שתיארתי קודם, הבנו שהקשר עם המרצים הוא המפתח להצלחה והתמקדנו בכלים שהקלו להם להביא גולשים ושנתנו להם מידע אודות תוצאות הפעילות שלהם.
הנה סרטון שהפקנו עם הסבר אודות האקדמיה שמטרתו הייתה לגייס מרצים נוספים.
האם השתתפתם באירוע עם הרבה מרצים? נשמח לשמוע את התובנות שלכם!