משתמשים רבים בפייסבוק העסקי לא מודעים לפונקציות הרבות שעומדות לרשותם לתפעול הדף. ממשק הניהול הידידותי של מנהלי דפים עסקיים בפייסבוק (דפי LIKE) מציע שלל אפשרויות לשדרוג מראה הדף, הפעילויות שלו וקידומו ברשת.
לפניכם מדריך הכרות קצר עם מערכת הניהול של דפי עסק שיסייעו לכם לייעל את השימוש בו – בתפעול השוטף של הדף ושיווקו לאוהדים.
היכן נכנסים למערכת הניהול?
לאחר שפתחתם דף עסקי ב"צור דף", יופיע לכם מצד שמאל בגרסה העברית פונקציה בשם "ערוך דף" – זו היא מערכת הניהול של דפי פייסבוק עסקיים. יש לכם הגדרות שונות בסרגל כלים פשוט להבנה המשתדרג ללא הרף על ידי מנהלי פייסבוק. חשוב לציין, שרק מנהלי דף, מי שהקים את הדף או קיבל אליו הרשאה, יכולים להגיע לסרגל הכלים בדף ולנהל את הדף דרך ממשק הניהול.
הרשאות חשובות בדף
במערכת הניהול תוכלו לשלוט בחשיפת הדף שלכם. לפני השקתו, חשוב שבקיר של הדף העסקי יהיו לפחות 4-5 עדכונים (סטטוסים) ושהדף ייראה מלא ועשיר, כולל תמונת פרופיל מעוצבת. באפשרותכם לבחור בדף בניהול הרשאות שהדף יהיה סמוי עד שתרגישו שהוא מוכן לצאת לעולם (סמנו וי ב"רק מנהלים יכולים לראות את הדף" והסירו את ה-וי ברגע החשיפה).
בנוסף, מומלץ תמיד למנות מנהלי דף נוספים למקרה שלא תוכלו לגשת לדף ותרצו שמישהו אחר יגיב במקומכם בשם העסק.
ניהול המוניטין של הדף
אחת ההגדרות החשובות ביותר בניהול דף פייסבוק קשורות למידע שאתם מוסרים ללקוחות פוטנציאליים באמצעות הדף. הגיעו למידע בסיסי במערכת הניהול. שם תוכלו לקרוא לדף בשם – רצוי שיכלול את שם העסק וגם תיאור קצר שלו ב 3-4 מילים. למשל: 'חדרי ילדים – טיפים לקנייה מוצלחת', וכדומה. בשם משתמש, תוכלו, לאחר 25 לייקים, לשנות את ה-URL של הדף על ידי בחירת שם דף באנגלית, וכך תהיה לכם כתובת קצרה וקליטה יותר להפנות אליה לקוחות שכוללת גם את שם העסק או שם הדף המבוקש.
מידע על הדף יופיע באודות מתחת לתמונת הפרופיל, שם צריך לכלול משפט תמציתי על פעילות הדף או פעילות העסק. חשוב שיהיה קולע וברור, כדי שגולשים נכנסים יבינו מיד במה מדובר. לדוגמא: 'מחשבים ניידים במחיר מבצע ועדכונים חשובים לרוכשים' או 'רשת רהיטים מובילה לחדרי ילדים'.
תיאור הדף מיועד בעיקר לגוגל וחשוב שיכלול מילות מפתח, הוא יופיע בכל פעם שתשלבו לינק לדף באתרי אינטרנט שונים או בזירת הפייסבוק. הקפידו לא לחרוג מ-160 תווים ושהתיאור יהיה ברור וישרת אתכם בחיפושים.
תוכלו להוסיף גם שעות פעילות, במידה ומדובר בעסק או מוצרים ושירותים שאתם מציעים ללקוחות. חשבו היטב כשאתם מגדירים את אופי הפעילות, כיוון שגולשים רבים נכנסים למידע בדפי פייסבוק עסקיים וזה למעשה כרטיס הביקור המורחב שלכם ברשת החברתית הגדולה בעולם.
ניהול הפעילות בקיר
את הסטטוסים תוכלו להעלות ישירות מהקיר של הדף או דרך ערוך דף – יישומים. בקטגוריית יישומים בסרגל הכלים תוכלו לייצר הזמנות לאירועים בצורה פשוטה, על ידי סימון האירוע בלוח השנה הוירטואלי ותיאורו, בפתקים תוכלו להעלות מאמרים קצרים עם תמונות וכך להרחיב את הסטטוסים שלכם לידי כתבות או פוסטים ארוכים ומפורטים יותר לטובת גולשים שמתעניינים בתחום וגם לטובת הקידום של הדף העסקי בגוגל. יש לכם אפשרות גם להעלות תמונות לכל סטטוס או לאלבומי התמונות, וכן קישורים חשובים לאתר החברה שלכם או לכל גורם אחר שתומך בפעילות שלכם.
מעקב אחרי פעילות הדף
בנתוני כניסה בממשק הניהול, יש לכם אפשרות לעקוב אחרי הרייטינג של הדף והתנועה אליו. תוכלו לראות כמה אוהדים יש לכם, אם השבוע או החודש חלה עלייה או ירידה בכמות או מספר האוהדים ובפעילות שלהם בדף. נתונים אלה יסייעו לבניית תוכנית אסטרטגית לדף – איזה עדכונים יעניינו יותר ואיזה פחות, האם הפרסום הממומן שעשיתם סייע להגדלת כמות האוהדים וכדומה.