קידום אתרים לעסקים קטנים הוא קידום שנועד להביא לעסקים אלו לקוחות רלוונטיים ממנוע החיפוש גוגל. אחרי הכול, לעסק קטן אין בדרך כלל את היכולת לפרסם בטלוויזיה בתקציבים של מאות אלפי שקלים, ואפילו אם הוא מפרסם בעיתון, הוא לא בהכרח יכול לדעת שהקהל שקורא את אותו העיתון הוא אותו הקהל שרלוונטי אליו (אם אותו קהל בכלל טורח להתעכב על אותן הפרסומות).
לעומת זאת, כאשר אותו הקהל מחפש מילת מפתח מסוימת בגוגל כמו למשל "תיקון דודי שמש בתל אביב", מדובר בקהל ממוקד מאוד שיודע בדיוק מה הוא רוצה. על כל ביטוי שכזה, מתחרים עשרות אתרים שונים ולכן אם האתר של בעל העסק לא נמצא באחד מהמקומות הראשונים, הוא מפסיד הרבה מאוד לקוחות פוטנציאלים, וזו בדיוק המטרה של קידום אתרים לעסקים קטנים.
אם כך, מה חשוב לבעל העסק הקטן לדעת לפני שהוא בוחר לקדם את אתרו בחברה מסוימת?
קידום בתקציב הנכון
מכיוון שאי אפשר לקדם את כל מילות החיפוש שאנשים מקישים בגוגל, קידום בגוגל לעסקים קטנים צריך להיעשות בצורה חכמה תוך כדי בחירת מילות המפתח הרלוונטיות ביותר. לעיתים עדיף לבחור דווקא מילים שיש עליהן יחסית מעט תחרות, וזאת מכיוון שהתקציב של עסק קטן הוא בסופו של דבר מוגבל. אם עסק משקיע כמה אלפי שקלים בקידום, אך לא מקבל מספיק לקוחות חדשים, בדרך כלל אומרים שההחזר על ההשקעה שלו הוא שלילי (מושג זה נקרא באנגלית ROI).
בכל מקרה, האחריות לבחירת מילות המפתח המתאימות לפי רמת התחרותיות בהן ותקציב הקידום של העסק היא של חברת קידום האתרים, וחברת קידום אתרים טובה יודעת לאזן בין שני הפרמטרים האלו על מנת להביא לעסק את התוצאות הטובות ביותר.
קידום בטוח
דבר חשוב נוסף שיש להקפיד עליו כאשר מקדמים אתר של עסק קטן הוא לקדם את האתר בצורה מדודה ושקולה. בניגוד לחברה גדולה שתמיד יהיו לה לקוחות מערוצים שונים, לעסק קטן בדרך כלל יש אתר אחד או שנים. קידום בשיטות פסולות או קידום שנעשה במהירות גדולה מדי, עלול לגרום לאתר של העסק להעלם מגוגל או לרדת למקומות לא רלוונטים, והעונש הזה פשוט לא שווה את הסיכון מכיוון שמדובר בפרנסה של אותו עסק שהגב הכלכלי שלו אינו יציב כמו הגב של עסקים גדולים יותר.
מצד שני, בעלי עסקים רבים ממהרים ומצפים לראות את תוצאות הקידום תוך מספר שבועות ולא מבינים כי תהליך קידום בטוח עשוי לארוך מספר חודשים ולעיתים אפילו חצי שנה. זהו מכשול שאסור ליפול בו ובעל העסק חייב לסמוך על חברת הקידום שלו בנושא הזה.
מעקב ודיווח
בנוסף לבטיחות של הקידום ותקציב רלוונטי, בעל העסק הקטן חייב לדרוש מחברת הקידום שלו דו"ח חודשי הכולל לכל הפחות מיקומים של מילות מפתח ומספר כניסות לאתר, על מנת לראות אילו שינויים חלו בו. בעלי עסקים רבים משלמים לחברות קידום במשך שנים, אך האתר שלהם בעצם נמצא במצב של סטגנציה ולא באמת מתקדם לשום מקום.
בהקשר הזה, יש להבין כי מרבית הקידום של אתרים כיום עדיין נעשה באמצעות קישורים, וישנן חברות מסוימות שלמעשה גובות כספים על מנת לשמור על אותם קישורים במקומם, ולכן גם האתר שומר על מיקומיו בגוגל (לעיתים כאמור הוא ממשיך להתקדם ולעיתים הוא נעצר במקום). גם אם בעל העסק מסכים לכך מכיוון שהוא מקבל X לקוחות חדשים כל חודש, הדבר חייב להיות מצוין בחוזה על מנת למנוע אי הבנות ואי נעימות אם וכאשר הלקוח מחליט להתנתק מחברת הקידום.