קידום אתר מקצועי ומוצלח שיצליח להשיג את התוצאות הרצויות ולשימורן לאורך זמן, אינו דבר פשוט או מובן מאיליו, במיוחד כיום כאשר כל תקופה, מנוע החיפוש מכריז על עדכוני אלגוריתמים חדשים נוקשים שהופכים את מלאכת הקידום לפחות טריוויאלית ויותר מאתגרת ומחייבת התארגנויות מחדש. ובכל זאת, במידה ומדובר במלאכת קידום אתרים מקצועית ואיכותית, התוצאות אכן תישמרנה לאורך זמן ותשרודנה את כל השינויים והתהפוכות במהלך הדרך. מה אם כן, נדרש במסגרת קידום אתרים על מנת שיהיה מוצלח לאורך זמן?
מבנה אתר אופטימאלי
במהלך הליך הקידום, יש צורך בבחינה דקדקנית של האתר מבחינת המבנה שלו על מנת לבחון אם אכן ישנם ליקויים המחייבים תיקונים מהר ככל הניתן על מנת ליצור מבנה אתר אופטימאלי ופתוח עבור מנוע החיפוש. מאחר והאופן בו מנועי החיפוש רואים את דפי האתר השונים שונה מהאופן זו נראה מול קהל הגולשים האנושיים, חשוב לוודא כי המבנה שלו אכן תקין ופתוח עבור עכבישי המנוע המגיעים לבקר בו. אופטימיזציית מבנה כוללת התייחסות לשימוש בתגיות מטה הכוללות את מילות המפתח שנבחרו לקידום (שיבוץ בצורה הגיונית ולא כפויה), כולל תג ייחודי וקיים לכל דף באתר, אפשרות לגלוש באתר ללא WWW, טקסט שאינו בתמונה, שימוש נכון ב-Alt text לתמונות האתר, ב- iframe במידת הצורך, הימנעות מהכפלות תוכן הנובעות מסיבות שונות באתר ופרמטרים שונים נוספים המקבלים התייחסות ולגביהם מועברות המלצות לתיקון הליקויים ללקוח. כמו כן, חשוב לוודא כי האתר אינו עובר אופטימיזציית יתר מבחינת תוכן האתר וצפיפות השימוש במילות המפתח הינה הגיונית והתוכן אכן איכותי עבור הגולש ולא דווקא עבור מנוע החיפוש.
מערך קישורים איכותי, מגוון ובמינון המתאים
חשוב לוודא שמערך הקישורים הנכנסים לאתר הינו איכותי ומגוון, כולל קישורים מבלוגים, פורומים, אתרי מאמרים, אתרי פורומים וכיום גם קיימת חשיבות לקישורים ותנועה מרשתות חברתיות. כדאי שהקישורים יהיו מאתרים בתחומי עניין מקורבים לתחום האתר המקודם ובמינון הגיוני בהתאם לכל מילת מפתח. בתחומים מבוקשים פחות ניתן וכדאי להסתפק בכמות מצומצמת של קישורים וכזו שתהיה עקבית לאורך זמן לעומת תחומים תחרותיים בהם יש צורך בכמות משמעותית יותר של קישורים על מנת להשיג תוצאות. בחינת איכות ומינון הקישורים של המתחרים באותה מילה תאפשר לקבל אומדן לגבי הכמויות המומלצות. מבחינת קישורים בתוך האתר, ניתן ואף רצוי להוציא קישורים מתוך דפי האתר השונים בהקשר רלוונטי ולאתרים ברי סמכא רלוונטיים מבחינת התחום. מעבר לערך המוסף עבור הגולש שנהנה מתוכן איכותי וקישורים איכותיים לדפי תוכן באתרים נבחרים אחרים, הדבר גם משפיע על הצבעת האמון באתר וזאת לעומת קישורים יוצאים מתוך האתר אל אתרים שאינם רלוונטיים בהקשרים כפויים ולא טבעיים. למשל, אתר בתחום איפור יוכל וכדאי שיוציא קישורים לאתרים בהקשר רלוונטי בתחום איפור כלות, איפור לאירועים וכיוצא בזה. מערך קישורים איכותי, מגוון ובמינון מתאים כפי שפורט יאפשר את התקדמות האתר בביטויים רלוונטיים לו ולא יפגע בהליך הקידום בתקופות שונות ולאחר שינויים חיצוניים בשטח.