למילים יש השפעה, והמטרה בשיווק באמצעות תוכן היא להגיע ללב הלקוח הפוטנציאלי דרך טקסטים שמניעים לפעולה. טקסטים המעבירים את התחושה שהוא היה רוצה את המותג, שהא מרגיש מחובר לשירות שאתם מציעים.
כשאתם יוצרים עולם תוכן עשיר סביב חוויה שהמוצר או השירות שלכם נותנים, אתם למעשה מעבירים את המסר שהמוצר או השירות שלכם – זה בדיוק מה שהלקוח צריך!
כדי לבנות תוכנית לתוכן שיווקי אפקטיבי, יש צורך להבין את ערכי המותג, להציג את המוצר או השירות בדרך אמינה ונכונה (להתמקד ביתרונות של המוצר, בין אם זה קלות השימוש בו, החדשניות הטכנולוגיות או הפן העיצובי המרהיב שלו) ולשכנע את הלקוח כמה המוצר או השירות האלה חיוניים או טובים עבורו.
כתבה:שירה דרורי
לפניכם מספר טיפים ליצירת שיווק באמצעות תוכן בערוצי מידע שונים:
בשורה התחתונה – הנעה לפעולה
אל תשכחו שהמטרה שלכם בכתיבה שיווקית היא למכור או לשווק מוצר. לכן, גם אם יצרתם עולם תוכן עשיר סביב המוצר, עדיין חשוב שבסיום כל מאמר באתר, כל דף תוכן, יהיה טופס להרשמה או הזמנה ישירה מהאתר. למשל, אם אתם חברה המתמחה בציוד לקמפינג ובהצעות ללינת שטח, חשוב לכתוב מאמרים על נושאים אלה, ולתת הרבה אינפורמציה ורעיונות, ובסוף כל מאמר לאפשר הרשמה. התוכן נועד לקרב את הקורא לרעיון של לינת שטח בצפון למשל, ובסיומו צריכה להיות הצעה ממוקדת למממש את הרעיון דרך השירות או המקום שלכם. השתמשו במילים שמניעות לפעולה כמו הירשמו עכשיו, אל תפספסו, הזדמנות ייחודית.
המלצות אישיות עובדות
חוויות אישיות הנמסרות בגוף ראשון מקרבות לרוב את הלקוח לצד הרגשי של השימוש במוצר או בשירות. חשוב לשלב באתר שלכם או בברושורים, המלצות כנות של לקוחות, סיפורים חווייתיים או התרשמויות מהשטח, שיעשו את הרושם הנכון שהמוצר שלכם עובד, שיש ביקוש ודרישה לשירות שלכם, שיש לכם כבר סיפורי הצלחה.
כך למשל, אם אתם מציעים טיפולי הסרת שיער, הכניסו עדויות של לקוחות שיספרו על הצלחת הטיפול. טקסט כזה יכול לשווק טוב מאוד את השירות שלכם באופן אישי ואותנטי.
צרו תדמית מרשימה לשיווק החברה
כדי להציג את עצמכם כחברה בעלת רזומה עשיר ומרשים שמציעה מוצרים או שירותים איכותיים, חשוב לעשות שימוש במילים נכונות. השתמשו בתיאורים כמו: חברה מובילה בתחומה, ותיקה, ניסיון רב בשוק, עשרות לקוחות מרוצים, הבליטו תהליכים שהתרחשו בחברה כמו שדרוגים או גיוס של מומחים, מרכז חדשני, מיזם ייחודי בנוף המקומי, תמיכה בינלאומית, שיתופי פעולה אסטרטגיים עם חברות גדולות, וכל מה שמחובר למציאות ומייצר אימפקט של חברה מצליחה.
הפצת ושיווק התוכן
ככל שהתוכן שיצרתם יגיע לכמה שיותר לקוחות פוטנציאליים, כך הסיכוי לאפקטיביות גבוה יותר. צרו מאמרים מקצועיים, פוסטים חווייתיים, גרסאות שונות לסיפורי הצלחה והפיצו לאן כשרק אפשר, לכל ערוץ, כמובן בהתאמת המלל לאותו קונספט של כל ערוץ בנפרד. כך למשל, בפייסבוק תוכלו ליצור סטטוסים קצרים ממוקדמים עם לינק למאמר המלא, באתרי מאמרים מקצועיים תוכלו לפרט ככל האפשר את הפן המקצועי שלכם או של השירות או המוצר, בבלוגים – תמצתו את המאמר לפוסט חווייתי או אישי יותר, בנו ניוזלטר לפי רשימת תפוצה או צרו דף נחיתה ממוקד קצר ומניע לפעולה כולל טופס הרשמה אותו תקדמו בקמפיינים שונים באינטרנט. שיווק התכנים שלכם הוא חלק בלתי נפרד מהפעילות השיווקית שלכם ברשת.