הרשת החברתית הגדולה בעולם מאפשרת לבעלי עסקים ודפים עסקיים להתקדם ביחד. ברגע שמוצאים שותפים נכונים שמציעים מוצרים משלימים, ניתן לגייס אוהדים תחת פלטפורמה רחבה יותר או להחליף אוהדים שמתעניינים בשני התחומים ולהרוויח מכל הכיוונים.
החלטתם לאתר שותפים מתאימים בפייסבוק ולהרחיב באמצעותם את הפעילות? כיצד תנהלו נכון את שיתופי הפעולה? לפניכם מספר נקודות למחשבה ודרכי ביצוע מומלצות.
פנייה לשותפים הנכונים
בעיצוב החדש של פייסבוק ששמו טיים ליין, ישנה פינה מיוחדת ייעודית לדפים אהובים. זה המקום לפרגן לאחרים ולקבל בתמורה פרגון אחר. אך לפני שאתם מבצעים את הקישורים ההדדיים, חשוב לדעת לבחור בקפידה את השותפים הנכונים.
זכרו, שהאוהדים שלכם ייחשפו לאוהדים שלהם ולהפך, ולכן חשוב לבחור שיתופי פעולה עם דפי עסק שמשלימים לפעילות שלכם ופונים לקהל יעד דומה כדי שהמוצר או השירות שלכם ייתפס כרלוונטי. נסו לפנות לדפים מקבילים עם כמות אוהדים גבוהה כדי שגם החשיפה שתקבלו תהיה רחבה יותר, זאת בשילוב קהל נכון יחזקו את הדף שלכם.
כך למשל, אם אתם מציעים סאמר סקול באנגליה לחבר'ה צעירים, מומלץ לבצע שתופי פעולה עם דפים שפונים לקהל היעד של הצעירים או לקהל של הורים, שני קהלי יעד אפקטיביים עבורכם.
המלצה אישית על דף אחר
כיצד מבצעים את שיתוף הפעולה בפועל? יש מגוון אפשרויות לעשות שיתוף פעולה און ליין באמצעות הפייסבוק. ראשית, כל בעל דף יכול ללחוץ על כפתור LIKE בדף השני עמו הוא מבצע את השותפות. ברגע שבעל דף עושה מתוך הדף העסקי LIKE לדף עסקי אחר, הדף העסקי השני מופיע בקטגוריית "דפים מועדפים" במתחם ייעודי בדף העסקי ואוטומטית, כל האוהדים שנכנסים לפרופיל של הדף העסקי נחשפים לקיומו בקישור ישיר אליו. ברגע ששיתוף הפעולה הסתיים ושני הצדדים החליטו להסיר את ההמלצה מהדפים, ניתן לבטל את ההופעה של דף בדף על ידי לחיצה על "לא אוהב".
תחרות או פעילות משותפת
נוכחות בולטת בדף היא גרסה בסיסית של שיתוף פעולה, מדובר בשיתוף פעולה ללא תוכן ואם ברצונכם להעשיר את שיתוף הפעולה האסטרטגי, חשבו על פעילות שיווקית משותפת שתתגמל את שני הצדדים. כך למשל, תוכלו לארגן תחרות משותפת שהחשיפה תהיה בשני הדפים והשתתפות בפועל רק בדף אחד. אפשרות אחרת היא שהתחרות משותפת והפרסים ניתנים באדיבות שתי החברות אך יש צורך לעשות LIKE לשני הדפים ולהעלות פוסט או תמונה בשני הדפים במקביל. ניתן להציע הטבות מיוחדות למי שעושה LIKE לדף השני וכדומה.
אפשרות נוספת ללא תגמולים של תחרויות היא שכל דף ימליץ באופן גלוי כסטטוס
על הדף השני עם לינק מקשר וכך יחשוף את קהל האוהדים באופן ישיר לדף השני.
שני מותגים חוברים ביחד בדף אחד
אם זיהיתם הזדמנות לשיתוף פעולה מתמשך, ניתן ליצור דף עסקי משותף לשני המותגים שיצברו ביחד יותר כוח ויותר אוהדים ואפילו לשלב עוד ועוד מותגים שקשורים לתחום הפעילות סביב אינטרס של חשיפה מוגברת. על בסיס שיתוף פעולה זה, תוכלו להציע לאוהדים יותר הטבות, תוכן מגוון וכך לצבור אוהדים ולחלוק ביחד את הפעילות בדף.
כך למשל, ניתן ליצור שיתופי פעולה של עסקים סביב ים המלח וליצור דף משותף המציע פעילויות וחוויות באזור, עדכונים על דילים לים המלח, המלצות על מסלולי טיול, ועוד.