5 טעויות נפוצות מהן עליך להימנע כשאתה מתאים את האתר שלך לסלולארי
דמיין את עצמך מטייל בעיר לא מוכרת, תוך כדי הטיול אתה צריך למצוא מידע חשוב במהירות. אתה גולש בטלפון הנייד שלך ומוצא מידע מתוך אתר שלא הותאם לסלולארי.
דמיין שלוקח שעות עד שהאתר נטען, שהכפתורים קטנים וקשה להקליק עליהם ושעליך להעתיק ולהדביק את מספר הטלפון כדי להתקשר אל בית העסק. גרוע מזה, דמיין שהם דורשים ממך למלא טופס ארוך כדי להגיע למידע הדרוש. רבים מאיתנו חוו את החווייה המאד לא נעימה הזו.
הסטטיסטיקות מראות שיותר משתמשים גולשים באינטרנט באמצעות מכשירים ניידים מאשר מחשבים שולחנים. מנהל מוצר של גוגל, לוק רובלבסקי, פרסם מחקר אשר הראה שבין השנים 2009-2013, צריכת התקשורת של הטלוויזיה, האינטרנט השולחני, הרדיו והחומר המודפס בארה"ב הראתה מגמת ירידה. המדיה היחידה אשר הראתה מגמת עליה באותן שנים הייתה המדיה של התקשורת הניידת.
אנשים קונים, קוראים חדשות וגולשים באינטרנט במכשירים הניידים שלהם יותר מאשר בעבר. למרות המהפכה הניידת, יש עדיין אתרים רבים שאינם מותאמים לסלולארי. גם בשנת 2015 יש גולשים אשר חווים באופן קבוע:
- אתרים מותאמים לסלולארי שקשה לנווט בהם
- צורך לצבוט ולהתקרב למסך כדי לראות את מה שמחפשים
- דרישת הקלדה מרובה כדי להגיע למידע הנדרש
- דף באתר שנטען לאט
- קישורים וכפתורים קטנים מדי, שגורמים להקשה על הכפתורים הלא נכונים בטעות.
בגלל השימוש ההולך וגדל בטלפונים הסלולאריים לצורך גלישה באינטרנט, שיפור חוויית המשתמש של הגולש דרך הסלולארי חשובה יותר מאי פעם. בכתבה זו נמנה את 5 הטעויות הנפוצות ביותר באתרים ניידים אשר גורמים לתסכול בחוויית הגלישה, עזיבת האתר וחיפוש מידע באתרים של המתחרים.
טעות מס.1 – אי התאמת האתר לסלולארי
אתרים רבים ברשת הותאמו כבר לעיצוב רספונסיבי אבל יש רבים שעדיין לא עשו זאת. עיצוב רספונסיבי הוא דרך מצויינת להצגת האתר במכשירים שונים, בלי לבנות מספר רב של אתרים. בעזרת עיצוב רספונסיבי הגולשים יכולים לצרוך את התכנים של האתר בלי צורך בהגדלת המסך. עיצוב זה, לא רק משפר את חוויית הגלישה, אלא יש לזה גם השפעה חיובית על המרות דפי האתר (יותר הנעה לפעולה).
טעות מס. 2 – התעלמות מהכוונות והצרכים של הגולש במכשיר נייד
טעות נפוצה נוספת היא להניח שעיצוב רספונסיבי הוא הפתרון האולטימטיבי לאתרים סלולאריים. העניין לא כל כך פשוט. גם אם עיצוב רספונסיבי מטפל בהרבה בעיות, הוא לא תמיד לוקח בחשבון את כוונות הגולש. יש לקחת בחשבון שההתנהגות והצרכים של הגולש בסלולארי שונים מההתנהגויות של הגולש במחשב השולחני. הציפיות של הגולש גם הן שונות. למשל, משתמש בטלפון חכם מצפה לסיפוק מיידי. אולי הוא נמצא בין פגישות או ממתין בין תחנות אוטובוס ויש לו דקה אחת פנויה בלבד לצרוך את המידע. הוא צריך לקבל את המידע מהר ולהמשיך הלאה. כאשר מדובר בשימוש בטאבלטים, הגולש נמצא פעמים רבות בביתו, בכורסא צופה בטלוויזיה ויש אירועים רבים שעלולים להסית את דעתו בקלות.
בנוסף, לעיתים קרובות, יש למשתמשים בניידים צרכים וסדרי עדיפויות שונים ממשתמשים במחשב שולחני, כמו למשל הצורך במציאת מפה או מספר טלפון בקלות. כאשר מתכננים את האתר יש להתחשב בצרכים של הגולש הסלולארי ולספק פתרונות מתאימים לגולש.
טעות מס. 3 – טפסים ארוכים
מילוי טפסים הינה פעולה שנואה על רבים מן הגולשים במחשב השולחני, אבל, כאשר מדובר על מילוי טפסים ארוכים בסלולארי העניין הוא מעצבן ביותר. לחוויית משתמש טובה יש השפעה ישירה על גידול העסק. כאשר גולשים נדרשים למלא טפסים ארוכים, הם נמנעים ממילויים, בכל מחיר. מחקרים מראים שיש ירידה של 50% במילוי טפסים כאשר הגולשים נדרשו למלות 3 שדות במקום 4. טעות גדולה שחברות מסחריות עושות היא לצפות מהגולשים בנייד שימלאו טפסים באותה מידה כמו במחשבים השולחניים.
אין להכריח את המשתמשים להקליד את כל המידע שלהם עם האצבעות על המסך של הנייד.
טעות מס. 4 – קישורים זעירים וקרובים אחד לשני
האם ניסית פעם להקליק על קישור או על שדה בטופס בנייד ובטעות הקלקת על המקום הלא נכון? נפתח לך עמוד חדש, צריך להחזיר את המסך הקודם ולחכות שהוא יעלה מחדש. השילוב של מסכים קטנים ואצבעות גדולים יכול לתסכל גולשים רבים.
יש לבדוק שיש מספיק מקום בין הקישורים ורכיבי הקלקה כדי שהגולשים לא יקליקו בטעות את הקישור הלא נכון. קישורים ושדות צריכים להיות מספיק גדולים כדי שאפשר יהיה להקליק עליהם בקלות. חברת APPLE החליטה שכל רכיב הקלקה צריך להיות לפחות בגודל 44 X 44 פיקסלים. משום כך, החברה גם דאגה שזה יהיה גודל סטנדרטי בכל המכשירים שלהם.
אין כללים חד משמעיים הקובעים את הגודל הנכון של "מטרות המגע", אבל צריך לוודא שהם עומדים בשלושה קריטריונים: קריאים, ברורים ושניתן להקליק בקלות.
טעות מס.5 – טעינה איטית של העמוד
טעינה איטית היא בעיה חמורה מפני שלגולשים בניידים אין סבלנות. 80% מגולשים בניידים מצפים שהדפים יעלו מהר. מחקרים מראים שכאשר אתר סלולארי לא עולה מהר, יש לגולשים 2 תגובות נפוצות
- מתחילים להקליק על סדרת כפתורים כדי לגרום לעמוד לעבוד
- עוברים לאתר אחר
צורך בלחכות הרבה זמן לטעינת העמוד, גורם לגולשים תסכול. הם יכולים לחכות עד 10 שניות לעליה של עמוד לפני שהם עוזבים אותו, אבל גם איחור של כמה שניות הוא מספיק כדי ליצור חוויית משתמש לא נעימה.
סיכום
צריכת מדיה סלולארית גדלה יותר מהר מטלוויזיה, צפייה במחשבים שולחנים, רדיו ומדיה כתובה. יותר ויותר אנשים גולשים באינטרנט במכשירים הניידים וחשוב לבנות אתרים סלולאריים קלים ונעימים לשימוש.
אתרים שקשה לגלוש בהם, גורמים לתסכול וכעס אצל הגולשים באמצעות המכשירים הניידים וגורמים לעזיבה וחיפוש מקור מידע אחר.
אם לא דואגים לאתר ידידותי לסלולארי, הגולשים יעזבו את עגלת הקניות, לא ימלאו את הטפסים, יעזבו את האתר וירכשו מהמתחרים.