תגובות באינטרנט כאמצעי מיתוג
אין ספק שאנשים מושפעים מהמלצות ומכאן ההצלחה של מבצעים כמו חבר מביא חבר או קנייה חברתית. ברגע שתקבלו המלצה חיובית על נותן שירות כלשהו או אפילו על מוצר מוצלח, יגדלו הסיכויים שתבצעו רכישה.
זו הסיבה שעליכם לבדוק מהו הרושם שמתקבל עליכם כלפי חוץ, למשל, ברחבי הרשת. אם תקליקו את השם שלכם או שם החברה – איזה תוצאות חיפוש יעלו: אוהדות או שליליות? אם תגיבו נכון למה שאנשים כתבו עליכם או על בית העסק שלכם ותחזקו תגובות שעובדות לטובתכם, תרוויחו מוניטין טוב יותר.
אז כיצד מייצרים תגובה קולעת שתועיל למיתוג שלכם? הנה מספר עצות.
המיידיות קובעת
חשוב מאוד להגיב באופן מיידי כדי להראות אכפתיות וכדי שמי שכתב מאמר או תגובה יקבל את הפידבק מכם. ניתן לסרוק מדי יום את הרשת אחר אתרים או פורומים רלוונטיים לתחום העיסוק שלכם אך הדרך הקלה ביותר לעשות זאת היא לכתוב את שמכם או שם העסק בכלי של בכלי ההתראות של גוגל. כלי זה מאפשר לכם, בעזרת התראות שיגיעו למייל האישי, ל לראות כל תגובה חדשה שמישהו כתב באחד האתרים הקשורים במוצר שלכם. כך תוכלו להגיב מהר בהתקבל הודעה מגוגל בנושא.
מה הנוסח שיעבוד לטובתכם?
עליכם להחליט לפי ההקשר של הפרסום אם להגיב בצורה רגשית או דיפלומטית. אם מדובר בפרסום שלילי תוכלו להביע את הדעה או הצד שלכם ולדבר על משהו חיובי שיש לכם לומר בנושא, אם מדובר בפירגון חיובי ותרצו להרחיב על הנושא או להסיט את תשומת הלב לעסק שלכם מעסקים אחרים שמצוינים בכתבה תוכלו לשלב בתגובה לינק להרחבה או הסבר באתר או בבלוג שלכם. חשוב מאוד לכתוב בגובה העיניים, בתמציתיות ובגוף ראשון כדי לעורר הזדהות וכדי שהתגובה לא תהיה "מסחרית" מדי ותעורר אנטגוניזם. שמרו על כללי דיבור לפי כללי הפורום (המצוינים בכל פורום בתקנון הפורום).
הרושם חיובי
זכרו שאתם לא חייבים להגיב רק לכתבות או נושאים שהועלו בהקשר הישיר שלכם. אם למשל עלתה כתבה על חופשות בארץ תוכלו לכתוב תגובה על חבילות אירוח מומלצות כדי לחשוף את הגולשים למלונות שברצונכם לקדם. אם הכתבה עוסקת בכאבי ראש ואתם מציעים טיפול או פיתרון אלטרנטיבי שלא הוזכר בכתבה, תוכלו לכתוב לא בתור משווקי המוצר או המטפלים, אלא בתור לקוח שממליץ או מדווח על ההתנסות האישית שלו בטיפול או במוצר כדי לחזק מבחינה אובייקטיבית את תדמית המוצר/הטיפול.
אם אתם לא רוצים להתחזות, תוכלו לבקש ממטופלים או לקוחות מרוצים להגיב בשמם לטובת המוצר או השירות כדי שיהיו כמה שיותר תגובות אוהדות בנושא בפורום או ברשימת התגובות בתחתית למאמר.
להעלות נושא כדי להגיב נכון
תוכלו אתם בעצמכם להעלות שאלות או להעלות נושאים לדיון בפורום הרלוונטי לתחום העיסוק או השיווק שלכם, להתחבר מחשבון חלופי ולהגיב למה שכתבתם כדי להצטייר בעיני הגולשים כמומחים או להגביר את הסיכויים שתעלו בגוגל בתוצאות חיפוש בהקשר הנכון ובהקשר חיובי.
למשל, תוכלו לשאול "מה כדאי ללמוד כדי להשתלב בתחומי השיווק והניהול?" ולענות שמומלץ ללמוד תואר ראשון במנהל עסקים כדי לפלס את הדרך לקריירת ניהול, וכך לחזק את תחום הלימוד עליו אתם מרצים או את המוסד האקדמי אותו אתם משווקים.
תגובה משודרגת
נסו בכל תגובה להוסיף לינק שיעביר גולשים לאתר שלכם. רצוי שהלינק יהיה לא ככתובת URL בפני עצמה אלא תחת מילת מפתח כך שהתגובה בפורום באתר בעל ציון איכות גבוה של גוגל תתרום למיתוג שלכם וגם לקידום האתר/הבלוג שלכם בתוצאות החיפוש האורגניות של גוגל.