[font family="Helvetica,Arial,sans-serif" size="22" color="0000FF" textshadow="0" alignment="center" weight="normal" style="normal" lineheight="110"]אם אתם מחפשים דרך להגדיל את הכנסות העסק שלכם, בהשקעה נמוכה יחסית של זמן כסף ואנרגיות…[/font]
בוודאי תשמחו לדעת שאתם יכולים כבר היום להרוויח יותר מאתר האינטרנט, מהדיוור ומדף הנחיתה שלכם.
תוכלו להשיג את זה באמצעות מספר צעדים פשוטים, אחדים מהם אציג בפניכם במאמר זה.
המובייל כהזדמנות להבאת לקוחות נוספים לאתר שלכם ולהגדלת הכנסותיכם
הוזלת העלויות של רכישת סמארטפון ושיפורים טכנולוגיים מתמידים הובילו לכך שכמעט לכולנו יש סמארטפונים ואנחנו מחוברים וזמינים 24 שעות.
אנחנו מבלים יותר ויותר זמן באינטרנט למטרות עבודה והנאה, במשרד ובבית.
והסמארטפונים שלנו תמיד לצידנו – כשאנחנו ערים, ישנים וגם במקומות פחות צפויים אחרים.
המובייל שהולך תמיד עם הצרכן, מאפשר לו גישה לדואר האלקטרוני ולאינטרנט, ומעניק לו את החירות לפגוש כל אחד, בכל מקום ובכל שעה, ללא מגבלות של גיאוגרפיה.
כתוצאה מכך, המכשיר המתוחכם הזה, הסמארטפון, מנסח מחדש את כללי ההתנהגות המקובלים ועשה וממשיך לעשות, מהפיכה של ממש בחיי כולנו.
הטלפונים החכמים שינו דרמטית את הדרך בה אנשים חושבים, מתנהגים, מתקשרים עם אחרים וצורכים מארגנים ומעבירים מידע.
זוהי המציאות בה חיים ומתפקדים הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.
הבעיה היא שהשיווק של עסקים רבים אינו מותאם לסלולרי
הצרכנים היום משתמשים במובייל בכדי לברר באינטרנט מידע על העסק, המוצרים והשירותים שהוא מוכר. והם רוצים להגיע מהר ככל האפשר לבית העסק בכדי לקנות את מה שהם צריכים.
אבל, מסתבר, שעסקים רבים לא הפנימו עדיין את המציאות הצרכנית החדשה והשיווק שהם עושים עדיין איננו מותאם למובייל.
עסקים רבים עדיין לא קולטים שהלקוחות הפוטנציאליים שלהם חיים בקצב דינמי מאוד, והם רוצים הכול כאן ועכשיו ומיד (ואם אפשר אתמול), וכל האפשרויות באמת מונחות בכף ידם.
ובניגוד לעבר, יש להם גם הרבה מאוד חלופות לבחור מביניהן, והם אינם חייבים לקנות דווקא את המוצרים והשירותים שלכם אלא יכולים לקנות בהקלקת כפתור אחת, מהקולגות שלכם.
אם גם אתם חלק מאותם בעלי עסקים הנה מספר נתונים שאולי יעזרו לכם לשנות את דעתכם.
האם ידעתם ש:
[list style="black-check-1"]
- מעל 12 מיליארד הודעות טקסט נשלחות בעולם בכל יום.
- יש יותר מ-3 מיליארד משתמשי טלפונים ניידים ומעל מיליארד משתמשים במחשב אישי ברחבי העולם.
- ונכון לסוף שנת 2013 מספר המשתמשים הפעילים בפייסבוק עומד על 1.2 מיליארד בחודש, על פי נתוני (ובמלים אחרות, מדובר בכשישית מאוכלוסיית העולם). מתוכם, 945 מיליון גולשים בפייסבוק באמצעות מכשירים סלולריים.
[/list]
בישראל, מספר המשתמשים הפעילים מוערך ב-3.9 מיליון. מתוכם, 2.7 מיליון משתמשים בפייסבוק על בסיס יומי, 3 מיליון משתמשים בפייסבוק בסלולר ו-2.1 מיליון גולשים לפייסבוק על בסיס יומי ממכשירים סלולריים.
השלימו עם כך שזוהי הסביבה הצרכנית החדשה בתוכה אתם פועלים, ועליכם להתאים את עצמכם למציאות זו, ובהקדם.
מספר האנשים שגולשים באינטרנט ומגיעים לאתר שלכם, לניוזלטר ולדף הפייסבוק, באמצעות הסמארטפון שלהם, רק הולך וגדל וסקרים ומחקרים שונים מצביעים על כך שמספר זה עוד ימשיך ויגדל בעתיד.
נקודה נוספת שחשוב שתבינו היא, שמנקודת מבטו של הלקוח הפוטנציאלי שלכם, תנאי הגלישה באמצעות הסמארטפון רחוקים מלהיות אידיאליים ונעימים.
הוא עשוי לחפש את בית העסק שלכם תוך כדי תנועה ברגל או ברכב, בלחץ כשהוא איננו נינוח ורגוע במיוחד.
גם הגלישה עצמה מורכבת בגלל תנאים אובייקטיביים קיימים כמו: מסך קטן, גודל פונטים קטן מידי, אלמנטים עיצוביים שמפריעים לקריאה ומקשים על הניווט באתר שלכם.
ולכן, זוהי המחויבות שלכם לאפשר למי שמגיע אל אתר האינטרנט שלכם למצוא במהירות את העסק, למצוא את כל המידע שהוא זקוק לו לקבלת החלטת הקניה, להקל עליו להגיע אל בית העסק וליצור איתו קשר.
אתם אלו שמובילים את אותו הגולש מסטטוס של 'מתעניין' לסטטוס של 'לקוח משלם שרכש מכם מוצרים ושירותים'.
ואם לא תעזרו לו, הוא יעבור הלאה, ואתם אפילו לא תהיו מודעים לכך
שהפסדתם הרגע לקוח ואולי גם הרבה כסף.
[font family="Helvetica,Arial,sans-serif" size="28" color="DE0202" textshadow="0" alignment="center" weight="bold" style="normal" lineheight="110"]לא חבל?[/font]
זה הזמן להתעורר ולהתאים את השיווק בעסק שלכם לעידן הסלולרי
אני מזמינה אתכם לקבל החלטה מודעת לבחון כבר היום כיצד מתפקדות תשתיות השיווק הקיימות בעסק, בעיניים של משתמשים הסמארטפונים, בין אם מדובר באתר האינטרנט שלכם, הניוזלטר או הדיוור השבועי לרשימת התפוצה ודפי הנחיתה שלכם.
ובהתאם לממצאי הבדיקה שלכם, למצוא פתרונות שיקלו על הלקוח הפוטנציאלי שלכם המשתמש במובייל לברר מידע נחוץ אודותיכם ולקנות מכם מוצרים ושירותים. בצעו את המשימות הבאות ותבינו בדיוק למה אני מתכוונת:
[list style="bl"]
- משימה ראשונה – למצוא מידע חשוב
גלשו לכתובת אתר האינטרנט שלכם באמצעות הסמארטפון כשאתם בתנועה, בהליכה רגלית במקום רועש והומה אדם, או תוך כדי נסיעה (כשאתם יושבים במושב הנהג כמובן), או בהמתנה לתורכם במרפאה.וענו על השאלות הבאות:מה בדיוק רואה מי שמגיע לאתר שלכם באמצעות הטלפון הסלולרי שלו?כמה זמן לוקח למצוא את כתובת העסק ופרטי ההתקשרות אליו?כמה זמן לוקח למצוא מידע אינפורמטיבי על בית העסק? (למשל, מה אתם בדיוק מציעים? מהם זמני פעילות העסק? למי מיועדים המוצרים והשירותים שלכם?). - משימה שניה – ליצור קשר עם בית העסק
כעת, גלשו לאתר האינטרנט שלכם באותם התנאים של המשימה הקודמת, וענו על השאלות הבאות:עד כמה קל או קשה ללקוחות הפוטנציאליים שלכם לכתוב לכם הודעה? לצלצל או להגיע אליכם?זכרו, שמאוד קשה תוך כדי נסיעה לזכור מספרים, למצוא עט ונייר כדי לכתוב, או להקליד על כפתורים קטנים במקלדת הטלפון וזה משפיע על המוטיבציה של הצרכן להשלים את הקניה שלו באותו הרגע.לעיתים נדירות הגולש עשוי לחזור אליכם בכדי לקנות מוצר או שירות. אבל המצב הנפוץ יותר לעיתים קרובות הוא, שלא תתבצע מכירה בכלל.משום שהוא כבר בעניינים אחרים, או שהוא בחר לקנות באתר אינטרנט אחר שאפשר לו להשלים את הקניה בצורה קלה ונוחה יותר מכם.
[/list]
במאמר הבא – אנפץ כמה מיתוסים מקובלים בנושא של השיווק בסלולרי.
אתם מזומנים לכתוב לי לדף הפייסבוק 'אינטרנט לעסקים'
https://www.facebook.com/internet4biz
ולשתף אותי בתוצאות המשימות שביצעתם.
רותי ניסנבאום בעלת אינטרנט לעסקים
פתרונות סלולריים שיווקיים והדרכות באתרי וורדפרס
נייד. 052-3852155