QR Codes – האם זאת טכנולוגיה שעברה מן העולם הזה?
ברגע שהילדים שלי הסבירו לי איך להשתמש ב- QR Codes, התאהבתי בטכנולוגיה הזאת. באותה תקופה התחלתי לבנות אתרים מותאמים לטלפונים סלולאריים והבנתי שיש כאן פוטנציאל אדיר לשיווק עסקים. סיפרתי לחברים, הראיתי להם איך להתקין אפליקציה שסורקת את הקודים, וחלקם נדבקו בחיידק ההתלהבות כמוני.
הרגשתי שאני כמו שרלוק הולמס, במקום זכוכית מגדלת הסתובבתי עם הסלולארי וסרקתי את קודים.
אז גיליתי שהשימוש בטכנולוגיה הזו אינו רק לסריקת כתובות אינטרנט, אלא שיש בה אפשרויות רבות ושימוש נרחב יותר. לדוגמא, ניתן לעדכן את ספר הטלפונים של הלקוחות בלי צורך בהקלדת כל המידע; אפשר לפתוח את תוכנת המסרונים במכשירים של מתעניינים במוצרים ולהקל על לקוחות פוטנציאליים את יצירת הקשר עם העסק ועוד.
להפתעתי גיליתי, שלמרות האפשרויות המדהימות שיש לכלי הזה, שעסקים לא משתמשים בטכנולוגיה זו בצורה מתאימה. השרלוק הולמס שבי אמר לי שמשהו לא עובד נכון, משהו מתפספס.
היום אנו רואים הרבה פחות שימושים ב QR Codes ונדמה לי שהסיבה לכך היא השימוש הלא נכון. הקודים לא הביאו לתוצאות המיוחלות.
למה זה לא הצליח? אתן דוגמה.
לפני כשנה ראיתי פרסום של הצגת תיאטרון ובו הופיע גם QR Code. סרקתי את הקוד וחשכו עיניי:
- עמוד האינטרנט שנפתח לא היה עמוד עם פרטים על ההצגה/ אפשרות לקנות כרטיסים להצגה, אלא עמוד הבית של האתר עם כל ההצגות, סיפורים על שחקנים ועוד מידע רב.
- העמוד שאליו הגעתי לא היה מותאם לסלולארי
ממש פספוס מכל הכיוונים!
הטענה ששיווק ב-QR Code "לא עובד"- אינה נכונה.
מה שנכון הוא שבעלי עסקים, שמשתמשים ומיישמים אצלם את הטכנולוגיה הזו, אינם עושים זאת נכון
הטכנולוגיה עובדת! אפשר וכדאי עדיין לנצל אותה!
אם האתר שלכם עדיין לא מותאם לסלולארי, דעו שיש לכך פיתרון. ניתן ליצור עמודים מסוימים מותאמים לסלולארי, חבל לחכות שהמתחרים יתחילו לנצל את החידושים ולזכות בכל הפניות!
לסיכום, חשוב להבין שתוכן מותאם לסלולארי הוא לא רק העתק יותר קריא בסמרטפון של התוכן באתר השולחני, אלא הוא תוכן עם אופציות מעולות לשיווק, לא רק ב- QR Code אלא גם במסרונים, מיילים שנקראים בסלולארי והרבה יותר!