המלצה שנשלחה במייל לרשימת התפוצה של קיי.סי.קולג'
שלומות,
המשחק שלנו ללימוד שיווק באינטרנט 'בעקבות הנקודה הכחולה' התחיל את ההכנות הרבה לפני שהמשחק יצא. לשמחתי, כמעט כל מי שפניתי אליו אמר לנו כן והכל הלך טוב.
אבל היה משהו אחד שהטריד אותי וידעתי שאנחנו חייבים לפתור לפני שנצא למשחק, כי הוא היה חיוני לבחירת הפלטפורמה למשחק כולו.
זה היה האתגר הטכנולוגי, חיפשנו דרך לאיסוף הנתונים של כל משימות המשחק כדי שנוכל לערוך את ההגרלה של הפרסים בין מי שהשלים את כל המשימות. מכיוון שהיו עשר משימות וציפינו להמוני נרשמים, הבנו שנצטרך פתרון ייחודי ופשוט שמתממשק עם מערכת הדיוור שלנו.
איתן שלנו, האיש הטכני של קייסי קולג', שמכיר היטב את הפלטפורמות הקיימות בשוק חיפש ובדק. הוא מצא אתרים של מערכות למידה, תוספים ואפילו בדק פלטפורמות חדשניות למשחק שהיה נראה שיכולים לספק לנו פתרון.
הבנו שהפתרונות שיש מצריכים מאתנו השקעה של כסף ובעיקר של זמן שרצינו להמנע ממנה (כי בשיווק, טכנולוגיה זה אחד המקומות שהכי פשוט והכי כדאי לייעל באמצעות אוטומציה).
הבנו שצריך יהיה לתפור פתרון מותאם אישית לאתגר הטכנולוגי הזה. המשמעות היא – צריך איש תכנות שמבין איך לעבוד עם מערכות דיור ישראליות ויודע למצוא פתרונות פשוטים לאיסוף המידע הזה.
אז פנינו לקולגה בתחום הטכני, שזו בדיוק המומחיות שלה – רותי ניסנבאום, מומחית בהטמעת פתרונות טכנולוגיים לשדרוג תוצאות השיווק של העסקים. הצענו לה לפתור לנו את האתגר הטכני ובתמורה לקבל קרדיט על הפיתוח הייחודי בפני הקהילה שלנו.
כבר בחמש דקות ראשונות של השיחה, רותי עלתה על הבעיה המהותית וידעה לייעץ לנו איך לקלוט את הנתונים ברשימת התפוצה, ללא מגע יד אדם ובמינימום מאמץ.
היא סיפקה לנו פתרון שעובד מאחורי הקלעים, פרי פיתוחה שהותאם לצרכים הספציפיים שלנו במשחק, שבעזרתו המהלך היה פשוט ואפשר מעקב קל אחרי התשובות של כל אחד מהמשתתפים במשחק.
שורה תחתונה, לאיתן לקח עשר דקות להכין את הנתונים להגרלת הפרסים במקום שעות של איסוף נתונים ידני ורותי מקבלת את הקרדיט על הפיתוח שלה (גם כאן במייל הזה).
למה זה מעניין מישהו?
כי כשאנשים חושבים על שותפים, הם בדרך כלל חושבים על בעלי עסק מתחומים משלימים שיש להם את אותו קהל יעד ופחות מסתכלים על האפשרות של שיתופי פעולה עם קולגות מאותו תחום (כי יש להם לרוב את אותם מוצרים אז מה פתאום לשתף פעולה – הם הרי המתחרים שלהם בתחום).
אם חושבים כך, אז באמת אין מה לדבר. אבל אם מוכנים לבחון את העניין הזה, מנקודה של שפע. מתוך אמונה שלכל אחד יש את השפע שלו וזה לא על חשבון מישהו אחר או להיפך. אז אפשר לגלות גם הזדמנויות לשיתופי פעולה עם 'מתחרים' לכאורה ובעזרתם לפתור בעיות שאחרת אולי לא היו נפתרות או שהמחיר עליהן היה יקר בהרבה.
כאן דיברנו על שיתוף פעולה טכנולוגי, אבל כמובן שאפשר לקחת את זה לכל תחום אפשרי ולהתאים את שיתוף הפעולה לצרכים המשותפים של העסק, אונליין או אופליין.