למחזר נכון – גם באינטרנט
אולי זה הרקע שלי בהנדסה כימית (כן, גם תואר כזה יש לי בארסנל שלי) אבל מזה שנים רבות שיש לי את המודעות של המחזור, להמשיך להשתמש במשהו ששירת אותי היטב פעם נוספת. אני משתמשת שוב בשקיות של הסופר (יש לי שקיות בצבעים מגוונים ממספר רשתות), אוספת סוללות, משתמשת בסוללות נטענות ודואגת למחזר נייר.
אבל, מחזור נעשה בכל מקום ואני משתמשת בו גם לצורך חומרים באינטרנט. מחזור החומרים באינטרנט נעשה לא רק כדי לחסוך בעבודה אלה כדי לקבל הרבה יותר מהעבודה שבוצעה, בלי להשקיע מאמץ נוסף. לאורך השנים אני מנתחת תהליכים של הזמנות לוובינר, השקות מוצרים ושואלת את עצמי בכל שלב – מה קורא אם מישהו מגיע לעמוד הזה אחרי שהפעולה הסתיימה.
דוגמה שיכולה לקרות לכל אחד
דוגמה שראיתי לפני שבועיים: בחורה פנתה אליי כדי שאלווה אותה בוובינר, היא עשתה מהלך יפה עם מתנה חינמית, דאגה לפרסום ממומן בפייסבוק והצליחה להגדיל את רשימת התפוצה שלה במאות מתעניינות (קהל היעד הממוקד שלה היו נשים).
הבחורה שהגיעה אליי הייתה ללא אתר והיא בחרה להשתמש במערכת השקות שתנהל עבורה את ההשקה בקלות. השאלה אשר העליתי בפני הבחורה הייתה מדוע היא משתמשת דווקא במערכת זו ולא במערכת דיוור. התשובה לכך הייתה "כי אמרו לי שזה הכי טוב". כלומר, לא הייתה לה תשובה ברורה לשאלה זו. התוצאה הייתה וובינר טוב, פידבקים מצוינים ואפילו מכירות. אבל… לאחר מספר ימים כאשר בחנתי את הקישור לוובינר הגעתי לדף שבו היה רשום: "מצטערים! אין כאן שום דבר מיוחד כרגע! באפשרותך לסגור את החלון…". כלומר, במקום להמשיך להביא עוד אנשים לעסק הדף נסגר בשל אופי המערכת.
חשוב להבין, למערכת השקות יש יתרונות רבים, אם יש צורך באותם יתרונות ואם משתמשים בה בדרך הנכונה. באופן אישי, כאשר ראיתי שלאחר ההשקה כל המידע ירד לטמיון, הרגשתי כעס ועצב מעורבבים. הבחורה השקיעה מאד בתכנים, בהשגת לידים והפספוס גדול במיוחד כיוון שלאחר ההשקה הדף לא הפנה לשום מקום ואפשר היה ליצור את זה בצורה אחרת, נכונה יותר.
מה אנו יכולים ללמוד מהמקרה ומה הקשר למחזור באינטרנט
- גם אם משתמשים במערכת השקות עליה משלמים כל חודש, יש להקפיד לתת את הכתובת המתאימה לצורך הרשמה כאשר חשוב מאד למצוא את הפתרון הנכון, זה שיעבוד תמיד בצורה הטובה ביותר. ישנם פתרונות המאפשרים לתת כתובת של האתר שלכם (או של דפי הנחיתה שלכם) ושאפשר להעבירם כל פעם לכתובת אחרת. במהלך ההשקה אפשר להחליף כמה כתובות אינטרנט לפי שלבי ההשקה ובתכנון מוקדם נכון.
- ישנה אפשרות לשנות את עמוד הרישום לוובינר לעמוד רישום להקלטה או לעמוד שכתוב הוובינר הסתיים אבל בינתיים תוכלו…. (וכאן לתת הצעות מלהירשם למתנה חינמית עד להזמנת פגישה אישית).
- אפשר להעביר את הגולשים לעמוד אחר באתר/דפי נחיתה עם ערך שמתאים לקהל היעד שהוזמן לוובינר.
והקשר למחזור באינטרנט….
- בוובינרים שונים אותם הפעלתי ראיתי כי לפחות 20% מהנרשמים מבצעים הרשמה כדי להקשיב להקלטה. אם אנחנו נמנעים מיצירת הרשמה לצורך הקלטה (כמו במקרה שתואר), כל אותם נרשמים מתפספסים.
- קידום במנועי חיפוש: התכנים של דף מכירה יכולים להיסרק על ידי מנועי החיפוש ולקדם את העסק בביטויים שמופיעים בעמוד. למה לפספס? למה למחוק תוכן איכותי? אין כל סיבה לעבוד כפול כשיש אפשרות להשתמש באותו חומר איכותי שכבר נכתב (מחזור, לא?).
- גולשים אשר מגיעים למבוי סתום הם גולשים מתוסכלים. בעוד שהם מצפים לתכנים ואפילו תכנים טובים, הם יכולים לשנות את ההחלטה שלהם לבצע את הרכישה רק כי הגיעו למבוי סתום וחוסר קבלת מידע.
לסיכום, מומלץ לכל עסק לעבור על תהליכי המכירה שלו באינטרנט, לבחון את ההזמנות לוובינרים, למחזר את הפעולות שעובדות כמו שצריך ולתקן את מה שצריך. מחזור שכזה הוא מצוין, גם לעסק שלכם וגם ללקוחות אשר מעוניינים לקבל מכם את השירות.