האם האתר שלך מותאם לסלולרי? האם התכנים שבו מותאמים לסלולרי? האם יש לך אתר נפרד מותאם לסלולרי או שאתה משתמש באותו אתר אשר מציג את 2 הגרסאות?
אלה שאלות שכדאי שתהיינה לך תשובות לגביהן כאשר אתה מתכנן לקבל לקוחות מהאינטרנט.
חשוב להבין שהעולם עובר למובייל וכל הזמן יש טכנולוגיות חדשות אשר משפרות את הגלישה מהמכשירים הסלולריים. אם אתר העסק לא מותאם לגלישה מטלפון סלולרי, זה יכול לפגוע בצורה רצינית בעסק.
התאמת אתר לסלולרי
צפוי שיותר משתמשים יגלשו בעזרת מכשירים סלולריים במקום מחשבים שולחניים ולפטופים בשנת 2014. זאת סטטיסטיקה מדהימה ושנת 2014 ממש קרובה. כאשר יותר אנשים גולשים בעזרת מכשיר הטלפון ברור שאתר לא מותאם לסלולרי פוגע בעסק שלך ומקדם את העסקים המתחרים אשר יש להם אתר מותאם לסלולרי.
יש הרבה אופציות להתאים את האתר, מהי האופציה הכי נכונה עבור העסק שלך? האם צריכים אפליקציה לעסק? האם מספיק עם תוסף וורדפרס כמו WP Touch Pro? האם צריך אתר נפרד לסלולרי? קיימות סיבות טובות לשימוש בכל אחת מהאופציות השונות, יש לקחת בחשבון אופציות אשר משאירות את הגולש באותו אתר כשיטה העיקרית להתאמת האתר לסלולארי.
- קידום אתרים: זה מה שגוגל ממליצים
למי אכפת מה יש לגוגל להגיד? לא נכון. אנו לא אוהבים להסכים לזה, אבל כאשר גוגל מדבר, אנו מקשיבים. ב- 11/6 גוגל הכריז בבלוג שלה: כל אתר צריך להיות מותאם לסלולרי. הם לא רק כתבו את זה אלא הכריזו שזה ישפיע על דירוג האתרים במנועי החיפוש. אם האתר לא מותאם לסלולרי יש סיכוי גבוה שתקבל דרוג נמוך מהמתחרה בעל אתר מותאם לסלולרי. האם זה נכון? לא ברור, מה שכן ברור הוא שזה ייכנס לשקלול של דירוג האתרים במנועי חיפוש.בגוגל ממליצים על שימוש באותה כתובת לאתר הרגיל ולאתר הסלולארי. דבר זה מקל על הגולשים באינטראקציה עם האתר, בשיתופים וקישורים לתוכן. שימוש בכתובת אחת מקל על האלגוריתמים של גוגל בהקצאת תכונות החיפוש לאתר. בנוסף, אין צורך בהעברת הגולש לכתובת אחרת, דבר שמקצר את זמן העלאת התכנים.המלצה נוספת וחשובה מאד היא לא למנוע ממנועי החיפוש כניסה לכל התכנים באתר. בונה האתר יכול לתת הוראות למנועי החיפוש לא להיכנס לדפים מסוימים. מומלץ לא להשתמש בכלים אלה, יש לתת למנועי החיפוש להיכנס לכל התכנים.
- ניהול פשוט: אותו תוכן מתאים למכשירים שונים
דיברנו על דרכים שונות להתאמת האתר לסלולרי בעזרת וורדפרס. יש לבדוק פתרון אשר מאפשר להציג את התכנים הרגילים של האתר כשהם מותאמים לגדלי מסכים שונים. פתרון אופטימלי הוא זה שמאפשר תכנים מותאמים לסלולרי למספר קטן של דפים כדי להקל ולעזור לגולש מסלולרי בהנעה לפעולה ומצד שני מאפשר לראות את כל התכנים הנוספים של האתר בתצוגה מתאימה. התוסף wp2mobile מאפשר להציג תכנים מותאמים הכוללים כפתור חיוג, כפתורי מפות ומדיה חברתית וגם תכנים רגילים של האתר בעזרת תבנית רספונסיבית או התבנית של התוסף.
פיתוח אפליקציה דורשת עדכון של התכנים בפלטפורמות שונות. צריך לפתח אפליקציה לאנדרואיד, לאייפון, אייפד וטאבלטים וסמרטפונים נוספים. זה דורש המון עבודה והשקעה גבוהה. - 3. פונקציונליות, אופטימיזציה ומכירות
גם כאשר דואגים לתבנית רספונסיבית או לתוספים המתאימים את האתר לרספונסיבי, יש לבדוק שתוספים אחרים אשר הותקנו באתר שומרים גם הם על רספונסיביות. בנוסף, יש לדאוג להעלאת תכנים מותאמים לרספונסיבי: לדוגמה, לא להציג טבלאות רחבות.
לסיכום: ברור שהיום כל אתר צריך להיות מותאם לסלולרי. יש לבדוק את האופציות השונות ולהתאים את הפתרון האופטימלי מבחינת שיווק העסק באינטרנט.