כאשר התחלתי ללמוד על שיווק באינטרנט לפני 9 שנים (באותה תקופה הייתי שותפה במיזם של בניית אתרים) היה יותר קל לבחור כי פשוט לא היו הרבה אופציות.
רב מסר הייתה חברה קטנה, כמעט התחילה. היא הייתה רק מערכת דיוור, אפילו לא היו לה דפי נחיתה.
במושגים של היום, אחוזי הפתיחה למיילים היו מדהימים, אני לא הבנתי אז כמה שזה היה זהב טהור. כל מי שהיה מציע סדרת טיפים (וככה קראו להם, לא חיפשו שם מיוחד שיסתיר שזה סדרת טיפים) היה מקבל הרשמות בעשרות ובמאות. גם לג'ימייל לא היו תיבות מיוחדות כמו קידום מכירות, הכל הגיע לתיבה הראשית.
הוובינרים הראשונים היו במערכת שרק כללה שמע, לא ראינו מצגת ולא ראינו את המרצה. רק שמענו אותו. כדי לשלוח שאלות היה טופס בתחתית המסך, ממלאים את הטופס ושולח את השאלות למייל של המרצה, תוך כדי שידור.
לגבי תמונות, לא דאגנו, לקחנו מגוגל. זכויות יוצרים? מה זה? בטח שבישראל לא יהיו תביעות (כמה תמימים היינו).
באותה תקופה השיווק במיילים היה מהפכני, התלהבנו והשתתפנו.
הכל היה דרך המחשב, הדאגה שהייתה לי בתור בונת אתרים היה להתאים את האתרים לדפדפנים שונים, בעיקר שיעבוד טוב באינטרנט אקספלורר!
ואז הגיע המכשיר (שהיום הוא) קטן ושינה את הכל.
אני הייתי בין הראשונים שחיפשה פתרונות לסלולרי, אפילו פיתחתי תוסף להתאמת אתרים לסלולרי. משנת 2011 או 2012 כבר הייתי בונה רק אתרים רספונסיביים. אני חייבת להתוודות, עשיתי את זה כי המשווקים הגדולים המליצו על זה, לא מפני שהבנתי את החשיבות.
כאשר רב מסר יצא עם האפשרות של בניית דפי נחיתה במערכת, עשו משהו מהפכני בזה שאפשרו 2 גרסאות לכל דף אבל זה לא הצליח. היה מסורבל ודרש עבודה רבה. (גם המשווקים מחפשים עבודה קלה, לא רק הגולשים)
אתר קורסים? תשלם קרוב ל- 10,000 ₪ כי זה משהו מסובך, אין הרבה שיודעים לעשות את זה.
והיום יש לנו את כל האפשרויות גם דפי נחיתה בקלי קלות, גם להעלות קורס אחד בקלות וגם את פייסבוק ואת יוטיוב ואת טוויטר ואת לינדאין ו……., גם הרבה תחרות.
ללקוחות יש כבר כל כך הרבה היצע שרואים את המילה טיפים ולא נרשמים, מחפשים אצל המתחרה שם אחר שיימצא יותר חן בעיניהם. על כל קושי קטן, עוזבים את הדף וממשיכים הלאה עד שיימצאו משהו שיספק אותם ויהיה להם קל לצרוך.
ואנחנו צריכים להבין מה קורה ולהשתדל לקדם את העסק במציאות החדשה. אנחנו צריכים לדאוג שללקוח יהיה קל להבין לאן הוא הגיע ומה לעשות שם. אם אנחנו רוצים שהלקוח ימלא טופס, צריך לתת לו טופס עם מינימום שדות, אם חשוב לנו שהוא ירכוש, צריך להיות ברור איך לעשות זאת.
וכדי לסבך קצת את העניינים, נכנס הסלולרי. מצד אחד אנשים הרבה יותר מחוברים. אם פעם היו נכנסים לאינטרנט פעמיים בשבוע, עכשיו בכל רגע הם בפנים בגלל הסלולרי. חשוב להבין שהגלישה בסלולרי היא שונה מהגלישה במחשב. במסך הגדול אנחנו רואים את התמונה הגדולה, עושים סריקה של כמה שניות, מחפשים מה שמעניין אותנו ושם אנחנו מתמקדים.
בסלולרי אנחנו לא רואים את התמונה הגדולה, לא יכולים לסרוק את הדף. כל פעם רואים חלק קטן מהמסך. אם אנחנו רוצים לקבל תוצאות מהתכנים האינטרנטיים שלנו אנחנו צריכים להתחשב בגלישה הסלולרית שמביאה לפחות 60% מהכניסות לתכנים שלנו.
לכן חשוב וקריטי להתאים את התכנים לסלולר כדי שהגולשים יוכלו להינות מהשירותים והמוצרים שיש לכם להציע 😊