שימוש נכון ב QR Code יסייע להגדלת מעגלי הלקוחות בעסק, גם להכניס לקוחות חדשים וגם לחזק את הקשר עם לקוחות קיימים. זוהי דרך מצוינת לחבר בין השיווק בחיים האמיתיים (Offline) לבין השיווק הווירטואלי (Online). אבל, לא מספיק לייצר את הקוד, השאלה היא איך מנהלים קמפיין פרסום מוצלח בעזרת הקוד.
לפני כשנה העליתי פוסט על הדרך בה בחרו לקצר את התור בהרשמה לכנס רב משתתפים בעזרת QR CODE. (כנס ה GoMobile2012).
עסקים רבים עושים שימוש בקוד, חלקם עושים זאת בדרך מעניינת וטובה, אולם, רבים עדיין לא מבינים איך לבנות קמפיין נכון, והתוצאה היא שיש קוד, הצרכן סורק אותו ונשאר מתוסכל. אפשר לקרא כתבה על דרכים יצירתיות לשימוש ב- QR CODE
בפוסט זה אספתי עבורכם רשימה של שגיאות שיש להימנע מהם כדי לנצל את כלי השיווק העוצמתי הזה.
שגיאה מס.1: לא לבדוק את הקוד
נראה הגיוני נכון? יש לבדוק QR CODE במספר דגמים של טלפונים ועם אפליקציות סריקה שונות. זאת הדרך הפשוטה לעלות על בעיות. למשל, QR CODE קטן מדי (פחות מ- 2.5 ס"מ) יהיה קשה לקריאה עם כתובת עמוד האינטרנט ארוכה. במידה והכתובת ארוכה, אפשר לקצר את הכתובת בעזרת שירות כמו bit.ly או goo.gl ואז אפשר להשתמש בתמונה קטנה.
מעצב יכול לשפר את המראה של ה-QRCODE ולהתאים את הצבעוניות והעיצוב לקמפיין. במקרים אלה יש לבדוק בצורה יותר מעמיקה את התקינות של הקוד.
ניתקלתי בתופעה זו כאשר נזכרים באיחור שרוצים להוסיף QR CODE לפלייר שכבר עוצב. במקום להחזיר את העבודה למעצב, מחפשים מקום פנוי ומקטינים את ה-QR CODE שייכנס לאותו מקום. ה-QR CODE כל כך קטן שהסורקים לא מצליחים לסרוק אותו.
שגיאה מס. 2: לא להגזים עם כמות הטקסט המופיע ב- QR CODE
ביצירת הקוד ניתן להוסיף מלל מעל ומתחת לתמונה עם הקוד. אם המטרה של בעל העסק היא להביא גולשים לאתר, אין להוסיף הרבה מלל כי מי שגולל מסלולרי לא יוכל להקליד או לשמור את המלל הזה.
שגיאה מס.3: הבאת גולשים לעמוד לא מותאם לסלולרי
נניח שהקוד עובד בצורה תקינה אבל מביאים את הגולש לאתר לא מותאם לסלולרי. למרות כל מאמצי הפרסום, הגולש יגיע לעמוד לא קריא ויעזוב מיד בלי להיחשף לתכנים של האתר.
לדוגמה, הקוד בהמשך מעביר לאתר רגיל שקשה מאד לקרא מטלפון סלולרי.
שגיאה מס.4: פרסום חוצות עם QR CODE במקום שאין בו קליטת WI FI או אינטרנט סלולרי
חברת TESCO פרסמה בתחנות הרכבת התחתית בקוריאה פרסום עם QR CODE. בקוריאה קמפיין כזה יכול לעבוד מפני שיש קליטה של WI FI בתחנות הרכבת התחתית. בהרבה מדינות אחרות אין קליטה ברכבת התחתית אז לא שווה לפרסם פרסום הכולל QRCODE. מומלץ לוודא שבמקומות שבהם מפרסמים אפשר יהיה לסרוק את הקודים. הכי בטוח, לבדוק במקום שיש קליטה.
שגיאה מס.5: הכנסת QR CODE בלי לתת מספיק ערך ללקוח
הנקודה הזאת היא חשובה ביותר. אנו צריכים לדאוג שההצעה תהיה מספיק מעניינת ללקוח כדי שהוא ירצה להוציא את הטלפון ויסרוק את הקוד.
לאחר שהגולש סרק את הקוד, הוא צריך להגיע לעמוד הקמפיין אשר כולל:
1. מדיה מעניין כגון תמונות ווידאו
2. רישום להורדת תוכן חינמי איכותי
3. תחרויות
4. הצעות מיוחדות, קופונים, מתנות
5. מידע "סודי"
6. שילוב עם מדיה חברתית וחומר ויראלי
שגיאה מס. 6: להוסיף את ה- QR CODE של האתר באתר
כשהגולש כבר נמצא באתר שלכם, למה צריך לתת לו QR CODE? והשגיאה הגדולה היא, להכניס את הקוד באתר שאינו מותאם למובייל.
כדי להדגים, הכנסתי לאחד מהאתרים שבבעלותי שעדיין לא הותאם למובייל (בקרוב).
למה להציע אתר מובייל לגולשים שכרגע נמצאים באתר הרגיל?
שגיאה מס.7: לבנות אתר מותאם לסלולרי, לבנות מגנט כדי להגדיל את רשימת התפוצה ולא לפרסם בגב כרטיס הביקו
זאת שגיאה נפוצה ביותר, לבנות את כל מערך השיווק שמאפשר לפרסם גם בכרטיס הביקור וכך להגדיל את הלידים ולא לנצל אותו. שימוש ב-QR CODE חוסך את הקלדת כתובת עמוד הרישום למגנט ומבטיח שמי שמעוניין לא יטעה ויירשם לרשימת התפוצה
יש לך אתר וורדפרס?
בפחות משעתיים יהיה לך אתר עם תכנים מותאמים לסלולרי!
תוסף מיוחד המקים אתר וורדפרס עם תכנים מותאמים לסלולרי בתוך אתר וורדפרס קיים
לפרטים נוספים על התוסף המתאים אתר וורדפרס לאתר מותאם לסלולרי