כולם יודעים שמידת הסבלנות שלנו כגולשים הולכת ומצטמצמת. יש כל כך הרבה אתרים ואין לנו זמן לקרוא את כל הכתוב בהם. לעומת זאת, להקליק על סרטון וידאו זה הרבה יותר קל. כל בעל עסק שואל את עצמו מה יגרום ללקוחות להוציא פנקסי צ'קים או כרטיסי אשראי ולקנות. הדבר החם היום הוא שימוש נכון בווידאו, שיכול להיות אמצעי שיווק יעיל מאוד באינטרנט. בואו נראה למה בדיוק ואיך עושים בו את השימוש הטוב ביותר?
יותר מושך מתמונה
כבר כמה שנים שתמונות החליפו חלק גדול מהטקסט הכתוב באתרי אינטרנט מכל הסוגים. לא רק טקסטים שיווקיים, גם בכתבות חדשותיות ממלאות התמונות את המסך על חשבון טקסט ארוך. הסיבה היא שתמונה טובה מושכת את העין באופן מיידי וכמעט בלתי רצוני. לעומת זאת, טקסט ימשוך אותנו רק אם אנחנו באמת מתעניינים בנושא המדובר. לכן, יש סיכוי שאם נתעכב על התמונה המסקרנת, נקרא גם את מה שכתוב לידה.
השימוש בווידאו בעצם מדלג שלב, כי הוא מציג בפנינו את כל הנושא בלי שנצטרך לקרוא דבר. מה לעשות, כולנו עצלנים כשמדובר באינטרנט. זאת הסיבה שמנוע החיפוש של גוגל החל לערוך הפרדה בתוצאות החיפוש, בין טקסט לתמונות ולווידאו, כדי שאפשר יהיה להקליק מיד על סרטון במקום התחיל ולחפש אינפורמציה כתובה.
עידן היוטיוב
ההפרדה הזאת בגוגל בעצם מעודדת לעשות שימוש בסרטון כדי לקדם מטרה שיווקית כלשהי. יוטיוב הוא האתר השולט כמובן, אבל יש עוד אתרים רבים להפצת היצירה השיווקית שלכם. היתרונות הם:
- אנשים אוהבים סרטונים – ואם הם מוצלחים הם גם אהבים לשלוח אותם לחברים במייל או לשתף אותם בפייסבוק.
- יכול להיות זול להפקה – כל מכשיר סלולארי כולל היום צילום וידאו לא רע בכלל ומספיק לכמה דקות של דיבור או צילום אירוע. הסרטונים האהובים ביותר הם אלה שנראים דווקא פחות מקצועיים ויותר של צלמים ביתיים או חובבים.
- אפשר להראות את המוצר בפעולה.
מה יעזור לסרטון שלך להיות יעיל
- להיות מצחיק או מרגש – הכי יעיל לקמפיין ויראלי בכמעט אפס תקציב.
- קיים בכל מקום – להעלות את הסרטון לכל מקום אפשרי, גם בלינקים וגם בהטמעה באתרים.
- הקדישו מחשבה לכותרת – תנו לווידאו כותרת שכוללת כמה שיותר אינפורמציה לגבי הנושא ולגבי מי שמופיע בו. לדוגמה, "בראד פיט משחק עם חתולים שאוכלים מלפפונים".
- תגיבו לסרטון – הזמינו אנשים להגיב לווידאו על ידי העלאת סרטונים אחרים. ככה ייווצר באזז סביבו.
לסיכום, אי אפשר להתעלם מכך שסרטון אחד ימשוך הרבה יותר מתעניינים מכל טקסט ואפילו יותר מכל תמונה. יוטיוב והטלפון הסלולארי דואגים שהפקת הסרטון תהיה קלה ולא יקרה. בין אם אתם רוצים לעודד לקוחות לשלוף פנקסי צ'קים ולקנות את המוצר המצוין שלכם, ובין אם אתם מפיצים רעיון פרטי, צריך לעשות בווידאו שימוש נכון ויעיל. לשם כך כדאי לזכור לעשות את הסרטון מצחיק או מרגש, לתת לו תיאור מדויק בכותרת ולהשקיע ביצירת באזז סביבו.